Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bakgrundssynk i app i iOS 11


TB-000

Rekommendera Poster

Jag använder OmniFocus på iPhone/iPad/mac. När jag hade iOS 10 på iPhone/iPad så synkades ändringar från en enhet till alla andra enheter (genast om de var på samma WiFi, med en liten fördröjning om de inte var på samma WiFi) även om OmniFocus var i bakgrunden eller om skärmen var låst.

 

Efter uppdatering till iOS 11 (11.0.1 och sedan 11.0.2) så fungerar inte synken om OmniFocus är igång i bakgrunden på iOS. Om jag kör OmniFocus i förgrunden så fungerar synken.

 

Jag tycker det verkar som att om skärmen är låst eller det är en annan app i förgrunden så får inte OmniFocus köra och utföra synken under iOS 11.

 

Jag har hittat två inställningar i iOS som kan vara relevanta:

  • Inställningar -> OmniFocus -> Bakgrundsuppdatering
  • Inställningar -> Allmänt -> Bakgrundsuppdatering -> OmniFocus

Båda dessa är dock på, och då ska väl backgrundssynk ske... Eller, finns det ytterligare någon inställning jag borde kolla?

 

Jag tycker också att synk i andra appar (som t.ex. Apples kalender och mail) inte verkar ske i bakgrunden. Men när det gäller de andra apparna så har jag inte haft samma antal saker jag förväntat mig att skulle synkas, så jag kan inte vara helt säker på att det inte fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...