Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook hittar ej extern skärm


Srakan

Rekommendera Poster

Halloj,

 

hoppas att någon här kan hjälpa mig. Har en sprillans ny macbook pro 15 tum och en extern skärm Acer H277HU vilken jag vill ansluta till macbooken. Har gjort detta vid ett tillfälle för några veckor sedan och då hade jag massa strul att få den att hitta skärmen.Helt plötsligt gick den igång och jag vet inte vad jag gjorde.

 

Nu, när det gått några veckor och jag ska rigga min arbetshörna mer permanent så får jag inte upp den externa skärmen!! Blir galen!! Har provat alla guider jag hittat, stängt av och slagit på skärmen och datorn, uppdaterat allt, tagit ut och in kontakter, tryckt "sök bildskärm" i inställningar men NADA. Det är bara helt dött. Vad är det för fel? Den externa skärmen fungerar då ACER-symbol mm kommer upp när den slås på. Men min dator hittar bara inte skärmen.

ALlt är ju helt nytt, så vad fan är felet?

 

Tack på förhand!

Sara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för kablar/kontakter/adaptrar?

Original eller kopia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som följde med skärmen, har inkopplat strömsladd och en USB-C, som går direkt in till datorn. Annars inget. Men det följde såklart mer fler sladdar men de ska ju ej behövas (USB, hdmi, dp-kabel) ... den gick ju igång på denna uppställning sist, även om det tog några försök. Är det nåt annat jag måste glra/byta kablar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska sägas att jag köpte skärmen efter att ha läst på flera ställen att den är perfekt till MacBook pro!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!! Deprimerande läsning men det förklarar ju problemet! Ringer acer imrogon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Acer har tydligen ny mjukvara till skärmen som fixar problemet, men behövs annan kabel än den som följer med - ska vara en USB-C 3.1 generation 2. Det finns olika USB-C kablar, och 3.1 generation 2 innebär högre kapacitet/större bandbredd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...