Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappar uppkopplingen


Skyttemo

Rekommendera Poster

Hej,

Sitter med en iMac 27tum från mitten av 2011.

 

Jag tappar internetförbindelsen nästan hela tiden. Jag lyckas vara uppkopplad kanske 2 minuter, för att sedan tappa kontakten igen.

 

Jag är ansluten via wifi och jag har hela tiden wifi-koppling. Jag startar diagnosen från nätverksverktygen och den visar gula "ploppar" från internetleverantör och neråt. När diagnosen körs, kommer internet tillbaka, för några minuter...

 

Inga andra enheter som använder samma wifi har problem.

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du andra enheter som fungerar som de skall via Wifi?

 

Jadå, flera enheter är kopplade på samma wifi. Jag har även provat att stänga av andra enheter för att se om det skulle hjälpa, men utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigerade ämnet. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om jag lyckas lösa problemet.

 

Jag har Telia som leverantör av tv och bredband via koppartråd (suck..). Jag har tvilling-ab till tv'n varpå jag använder Ruckus trådlösa lösning till ena tv'n. När jag stängde av Ruckus mottagare och sändare, så har det fungerat. Åtminstone 15 minuter, and still counting.

 

Jag kunde heller inte se tv med Ruckus.

Tror ni att det kan störa ut så mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Ruckus trådlösa lösning och din wi-fi använder samma eller intilliggande kanaler kan de störa varandra. Så, på 2.4 ghzbandet, kör den ena på kanal 1 och den andra på kanal 12 för att undvika detta.

Hur ändrar man sånt? Router loggar man på och ändrar kanal, Ruckus vet jag inte. Men bägge enheterna har manualer så studera dessa så står det antagligen hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...