Skyttemo Postad 29 september, 2017 Share Postad 29 september, 2017 Hej, Sitter med en iMac 27tum från mitten av 2011. Jag tappar internetförbindelsen nästan hela tiden. Jag lyckas vara uppkopplad kanske 2 minuter, för att sedan tappa kontakten igen. Jag är ansluten via wifi och jag har hela tiden wifi-koppling. Jag startar diagnosen från nätverksverktygen och den visar gula "ploppar" från internetleverantör och neråt. När diagnosen körs, kommer internet tillbaka, för några minuter... Inga andra enheter som använder samma wifi har problem. Några tips? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stereotypen Postad 29 september, 2017 Share Postad 29 september, 2017 Har du andra enheter som fungerar som de skall via Wifi? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skyttemo Postad 29 september, 2017 Författare Share Postad 29 september, 2017 Har du andra enheter som fungerar som de skall via Wifi? Jadå, flera enheter är kopplade på samma wifi. Jag har även provat att stänga av andra enheter för att se om det skulle hjälpa, men utan framgång. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 29 september, 2017 Share Postad 29 september, 2017 ... Några tips? Dra kabel till den. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sevensleeper Postad 29 september, 2017 Share Postad 29 september, 2017 Redigerade ämnet. // sevensleeper Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skyttemo Postad 29 september, 2017 Författare Share Postad 29 september, 2017 Jag undrar om jag lyckas lösa problemet. Jag har Telia som leverantör av tv och bredband via koppartråd (suck..). Jag har tvilling-ab till tv'n varpå jag använder Ruckus trådlösa lösning till ena tv'n. När jag stängde av Ruckus mottagare och sändare, så har det fungerat. Åtminstone 15 minuter, and still counting. Jag kunde heller inte se tv med Ruckus. Tror ni att det kan störa ut så mycket? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jan.s Postad 1 oktober, 2017 Share Postad 1 oktober, 2017 Om Ruckus trådlösa lösning och din wi-fi använder samma eller intilliggande kanaler kan de störa varandra. Så, på 2.4 ghzbandet, kör den ena på kanal 1 och den andra på kanal 12 för att undvika detta. Hur ändrar man sånt? Router loggar man på och ändrar kanal, Ruckus vet jag inte. Men bägge enheterna har manualer så studera dessa så står det antagligen hur man gör. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.