Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

whatsapp istället för facetime i kontakter. Hur ändra tillbaka?


loopyida

Rekommendera Poster

Jag la till min sons nya nummer som kontakt. Där det brukar stå upp ring "facetime" står det nu "whatsapp". Jag vill inte ha whatsapp där. Han har inte ens whatsapp. Försöker jag ringa vidosamtal nu ringer hans telefon inte.

Går jag däremot in i facetimeappen kan jag ringa facetime med honom.

 

Tar jag bort whatsapp från min mobil försvinner möjligheten att ringa videosamtal i kontakten. Det byts alltså inte till facetime.

 

Varför har det blivit så här och hur får jag bort whatsapp-valet?

 

 

Tack på förhand

post-81050-0-36327000-1506587768_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la till min sons nya nummer som kontakt. Där det brukar stå upp ring "facetime" står det nu "whatsapp". Jag vill inte ha whatsapp där. Han har inte ens whatsapp. Försöker jag ringa vidosamtal nu ringer hans telefon inte.

Går jag däremot in i facetimeappen kan jag ringa facetime med honom.

 

Tar jag bort whatsapp från min mobil försvinner möjligheten att ringa videosamtal i kontakten. Det byts alltså inte till facetime.

 

Varför har det blivit så här och hur får jag bort whatsapp-valet?

 

 

Tack på förhand

Testa att gå in i Whatsapp > Inställningar > Integritetsskydd > Blockerade, och se om du kan lägga till din sons nummer där. Förhoppningsvis löser det ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att gå in i Whatsapp > Inställningar > Integritetsskydd > Blockerade, och se om du kan lägga till din sons nummer där. Förhoppningsvis löser det ditt problem.

Hej

 

Tack. testade men det går inte. När jag kommer till lägg till ny kontakt att blockera kan jag inte välja honom, han finns inte bland kontakterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...