Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessage i iPhone och Meddelanden i MacBook Pro


Mons

Rekommendera Poster

Varför synkas inte iMessage i iPhone och Meddelanden i MacBook Pro?

 

Är så trött på att radera gammalt hög på båda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det pratades om att detta skulle komma med iOS 11 och Mac OS High Sierra, men funktionen har tyvärr inte släppts ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag löste det!!!

 

Gå in på meddelande i inställningar på din iPhone

 

Gå sedan in på "skicka och ta emot" och aktivera Apple-ID - se bild

 

post-70154-0-21506100-1506524205_thumb.png

 

Lycka till

 

"Såg nytt svar" - jag kör med IOS 11 och High Sierra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktionen fanns ett tag i beta versionerna av iOS 11 och high Sierra men togs sedan bort.

Orsaken är okänd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det synkas inte eftersom meddelandena har lämnat Apples servrar. Det är inte som iCloud mejl där mejlen finns kvar på iClouds mejlserver som Mail på Mac och iOS synkar mot. För att ordna synk av iMessage mellan Mac och iOS behövs en iMessage-server som fungerar som en IMAP mejl-server, då skulle man i praktiken kunna ha iMessage på webben också. Den lösningen är inte klar än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktionen fanns ett tag i beta versionerna av iOS 11 och high Sierra men togs sedan bort.

Orsaken är okänd

 

Påstås ska återkomma i en kommande iOS11 uppdatering.

Det är som vanligt när apple släpper nya prylar... halvfärdigt :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Påstås ska återkomma i en kommande iOS11 uppdatering.

Det är som vanligt när apple släpper nya prylar... halvfärdigt :superirriterad:

 

 

Det är ju inte släppt så hur kan det då vara halvfärdigt?

Hade det varit bättre att dom inkluderat det och det inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det är ju inte släppt så hur kan det då vara halvfärdigt?

Hade det varit bättre att dom inkluderat det och det inte fungerar?

 

iOS11 och HighSierra är släppta och de är enligt min åsikt halvfärdiga då funktioner som var implementerade under betatestandet är borttagna i de nu släppta publika versionerna.

Men för att hålla sig till Mons fråga så är väl det enkla svaret, det går inte synka meddelanden för funktionen är inte implementerad ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

iOS11 och HighSierra är släppta och de är enligt min åsikt halvfärdiga då funktioner som var implementerade under betatestandet är borttagna i de nu släppta publika versionerna.

Men för att hålla sig till Mons fråga så är väl det enkla svaret, det går inte synka meddelanden för funktionen är inte implementerad ännu.

 

 

Frågan kvarstår. Tycker du att det varit bättre att dom behållt en funktion i skarp version fast det uppdagades att den inte fungerande tillfredställande under beta testning?

 

Windows Me,Windows 8.0 det var halvfärdiga produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det handlar om ett pressat tidsschema som gör att man väljer att avstå från vissa funktioner, bättre släppa ett nytt OS i tid än att försena pga att vissa funktioner inte hann bli klara i tid. Beta-versionerna är inte den färdiga produkten utan ska ses som prototyper. Det är den färdiga produkten vi ska bedöma, inte prototyper. Vi hade ju inte ens vetat om "saknade funktioner" om Apple inte hade släppt en publik beta... Här håller jag faktiskt med Lappen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det handlar om ett pressat tidsschema som gör att man väljer att avstå från vissa funktioner, bättre släppa ett nytt OS i tid än att försena pga att vissa funktioner inte hann bli klara i tid. Beta-versionerna är inte den färdiga produkten utan ska ses som prototyper. Det är den färdiga produkten vi ska bedöma, inte prototyper. Vi hade ju inte ens vetat om "saknade funktioner" om Apple inte hade släppt en publik beta... Här håller jag faktiskt med Lappen. :)

 

 

Du får det att låta som jag alltid har fel :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMessage och Meddelanden har funnits så länge så jag tycker det borde va löst för länge sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...