MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Jump to content
Daniela

Kommer inte ihåg lösenord till MacBook

Recommended Posts

Helloj!

Glad i hågen grävde jag fram min 10 år gamla MacBook igår. Senast jag hade igång den var för 1-2 år sedan. Nu till dilemmat. Jag har lösenord för att komma in på datorn och jag kan inte komma ihåg det... Har testat lite varianter på det jag trodde jag hade, men icke.

Finns inget wifi kopplat till datorn. Endast bluetooth är aktivt. Finns inga fler admin-konton att logga in på tyvärr. Jag verkar ha en för gammal dator för att starta den i återställningsläge?

Så vad gör jag här näst?

Ta fram dvd-skivan som levererades med datorn, starta datorn med den i så kan du återställa ditt lösenord.

• Upvote 1

Helloj!

Glad i hågen grävde jag fram min 10 år gamla MacBook igår. Senast jag hade igång den var för 1-2 år sedan. Nu till dilemmat. Jag har lösenord för att komma in på datorn och jag kan inte komma ihåg det... Har testat lite varianter på det jag trodde jag hade, men icke.

Finns inget wifi kopplat till datorn. Endast bluetooth är aktivt. Finns inga fler admin-konton att logga in på tyvärr. Jag verkar ha en för gammal dator för att starta den i återställningsläge?

Så vad gör jag här näst?

Detta borde fungera för dig: http://osxdaily.com/2011/04/25/change-admin-password-mac/

Installationsskivan löste problemet! Att jag inte tänkte på det själv. Tack för tipsen! 🤗

Bra tips Alix! Det tycker jag vi nålar fast

:ThumbsUp: