Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer inte ihåg lösenord till MacBook


Daniela

Rekommendera Poster

Helloj!

 

Glad i hågen grävde jag fram min 10 år gamla MacBook igår. Senast jag hade igång den var för 1-2 år sedan. Nu till dilemmat. Jag har lösenord för att komma in på datorn och jag kan inte komma ihåg det... Har testat lite varianter på det jag trodde jag hade, men icke.

 

Finns inget wifi kopplat till datorn. Endast bluetooth är aktivt. Finns inga fler admin-konton att logga in på tyvärr. Jag verkar ha en för gammal dator för att starta den i återställningsläge?

 

Så vad gör jag här näst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta fram dvd-skivan som levererades med datorn, starta datorn med den i så kan du återställa ditt lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helloj!

 

Glad i hågen grävde jag fram min 10 år gamla MacBook igår. Senast jag hade igång den var för 1-2 år sedan. Nu till dilemmat. Jag har lösenord för att komma in på datorn och jag kan inte komma ihåg det... Har testat lite varianter på det jag trodde jag hade, men icke.

 

Finns inget wifi kopplat till datorn. Endast bluetooth är aktivt. Finns inga fler admin-konton att logga in på tyvärr. Jag verkar ha en för gammal dator för att starta den i återställningsläge?

 

Så vad gör jag här näst?

Detta borde fungera för dig: http://osxdaily.com/2011/04/25/change-admin-password-mac/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installationsskivan löste problemet! Att jag inte tänkte på det själv. Tack för tipsen! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...