Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Backup av appar med nya iTunes 12.7


radiuz

Rekommendera Poster

Jag uppdaterade iTunes på min MBP häromdagen till nya 12.7 och som jag förstår det har Apple plockat bort möjligheten att synka & ladda ner appar från iTunes till iOS enheter numera. Det är väl inget större problem eftersom jag laddar ner allt från iOS enheterna ändå men hur kommer det funka med backuper på iOS enheter, kommer dom fortsättningsvis att även innehålla appar & ringsignaler också?

 

Och hur gör jag när jag behöver ladda upp en fil till en app som jag tidigare kunde göra direkt i iTunes genom att dra & släppa filen direkt på appen. Hur funkar detta numera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerhetskopior du gör i iTunes av iOS-enheter innehåller samma information som tidigare, så där är det ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Testa att köra krypterad säkerhetskopia. Återställde en iPad från en sådan igår och apparna kom med.

 

Till skillnad från senast jag återställde, från en ej krypterad säkerhetskopia, och apparna ej kom med.

 

Osäker på hur det ska funka men jag observerade iallafall detta så sent som igår med senaste version av iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vet dock inte om apparna faktiskt backas upp eller om de kom med eftersom lösenord sparas när man kör krypterad backup och därmed automatiskt laddas ner vid återställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...