Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra i anteckningar i fotoskannad PDF


cevin.church

Rekommendera Poster

Jag är traditionell av mig och föredrar att använda papper och penna för anteckningar i mina studier på läkarprogrammet. Jag använder mig av whitelines block och kan därför använda deras applikation för att skanna in alla mina anteckningar till en PDF-fil för att kunna läsa dem även när jag inte har med mig min anteckningsbok.

 

Ibland gör jag dock några fel; stavfel eller fel i ordningen av hela anteckningarna, och skulle därför vilja ha möjligheten att ändra i PDF-filen på ett enkelt sätt. Jag vill alltså flytta runt olika "block" av anteckningar i PDF-dokumentet, ändra stavfel, flytta runt på textrutor, klistra in uppdaterade figurer osv. Jag undrar därför om det existerar en bra programvara för att göra allt detta på ett enkelt sätt så att jag inte behöver spendera all min tid på att göra det jag vill göra. Jag har funderat på Adobe Reader, betalversionen dvs, men vet inte om den kan göra allt det jag vill på ett enkelt sätt.

 

Slitsam student vore tacksam för hjälp!

 

P.S. Bifogar en av PDF-filerna som jag skulle vilja ändra på detta sätt. D.S. https://www.scribd.com/document/359747568/Sammanfattning-Av-DFM2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen av länkarna funkar för mig. Men om det är din handstil som är inskannad så är det nog något liknande Photoshop som gäller om du ska kunna göra ändringar. Acrobat komne inte att kunna lösa problemet åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu borde länken fungera.

 

 

Ingen av länkarna funkar för mig. Men om det är din handstil som är inskannad så är det nog något liknande Photoshop som gäller om du ska kunna göra ändringar. Acrobat komne inte att kunna lösa problemet åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kunnat kolla på pdf:en. Du kommer inte att kunna göra något med den i Acrobat, utan behöver ett bildbehandlingsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...