Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Keynote - visa presentatörsanteckningarna


Grönluvan

Rekommendera Poster

Vafan!

 

Jag har presentatörsanteckningar och kan inte se dom när jag trycker på play och enligt den allmänna beskrivningen så kommer det inte upp någon ikon för val av d. Går inte att göra några val när jag tryckt på play... inget mer än att bläddra. Har d å göra med vilken proj jag har? Samt utgången från/till den? Har en gammal macbook pro med en adapter från mini port till hdmi...

post-78354-0-07923400-1506256587_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här tycker de att de kommer med lösningen. de menar alltså bara att en för musen på skärmen... händer inte ett skit..

post-78354-0-15877800-1506256694_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner programmet av att du har två skärmar? Har du valt i inställningar i programmet rätt på skärmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner programmet av att du har två skärmar? Har du valt i inställningar i programmet rätt på skärmar?

 

Vet inte, har stött på en sån dialogruta i annat sammanhang men ingen sån fråga och ser inget i inställningarna för det... är så sjukt trött på att föreläsa utan stödord... ska föreläsa kl 18 nu m ny kursstart så vore fantastisk om d gick att lös nu... till vänster i bilden är ifrån keynote och till höger inställningar för datorn

post-78354-0-12687600-1506342121_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner programmet av att du har två skärmar? Har du valt i inställningar i programmet rätt på skärmar?

 

tänker att det kanske har å göra m min miniproj oxå... sett andra som får det att funka beroende på proj vad jag fattade d som..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.... Nu är d lite panik här... hittade en lösning, det funkade och jag klicka på en ikon för att kolla vad det var och nu visar vilket vände på skärmarna så nu visas presentatörsbilderna på projen och presentationen på skärmen... hur vänder jag tillbaka det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.... Nu är d lite panik här... hittade en lösning, det funkade och jag klicka på en ikon för att kolla vad det var och nu visar vilket vände på skärmarna så nu visas presentatörsbilderna på projen och presentationen på skärmen... hur vänder jag tillbaka det...

 

Systeminställningar > Bildskärmar ser OK ut?

När man har flera inkopplade så kan man välja vilken som ska vara huvudskärm eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.... Nu är d lite panik här... hittade en lösning, det funkade och jag klicka på en ikon för att kolla vad det var och nu visar vilket vände på skärmarna så nu visas presentatörsbilderna på projen och presentationen på skärmen... hur vänder jag tillbaka det..

Såg inte pekaren först på den projicerade skärmen, men sen råka jag se den ändå och kunde vända tillbaka, nu är detta löst!

Denna text hjälpte mej förutom en push ovan att spana in det extra.

https://support.apple.com/kb/PH6244?locale=sv_SE&viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Systeminställningar > Bildskärmar ser OK ut?

När man har flera inkopplade så kan man välja vilken som ska vara huvudskärm eller liknande.

 

Tack har kirrat detta nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...