Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac 27tum 2017 Fläkt högljudd


kallep83

Rekommendera Poster

Köpte en iMac 27tum 5K 3,4 GHz med 1 TB Fusion Drive. Har problem med att fläkten låter hela tiden. Är det någon som har samma problem?

Har haft 3 iMacs tidigare och ingen har haft fläktljud om man inte belastade dom hårt vilket jag inte gör i detta fallet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en iMac 27tum 5K 3,4 GHz med 1 TB Fusion Drive. Har problem med att fläkten låter hela tiden. Är det någon som har samma problem?

Har haft 3 iMacs tidigare och ingen har haft fläktljud om man inte belastade dom hårt vilket jag inte gör i detta fallet.

Testa att återställa SMC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde att återställning av SMC och PRAM är gjort utan framgång

Ingen fara, typ 9 av 10 berättar aldrig vad de har testat innan de postar i forumet. Då rekommenderar jag reklamation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga så låter inte fläktarna som de är trasiga men om man sitter och surfar och det är tyst i rummet så hörs dom.

Så frågan är väl om det är så modellen är? Ska lämna in den och om så är fallet reklamera. Jag tycker en 21000Kr dator från 2017 ska vara tyst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga så låter inte fläktarna som de är trasiga men om man sitter och surfar och det är tyst i rummet så hörs dom.

Så frågan är väl om det är så modellen är? Ska lämna in den och om så är fallet reklamera. Jag tycker en 21000Kr dator från 2017 ska vara tyst

Den ska vara tyst. Testa widgeten Istat pro och kolla hur snabbt fläktarna snurrar. De ska hålla sig på cirka 1500-2500 rpm i normalläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga så låter inte fläktarna som de är trasiga men om man sitter och surfar och det är tyst i rummet så hörs dom.

Så frågan är väl om det är så modellen är? Ska lämna in den och om så är fallet reklamera. Jag tycker en 21000Kr dator från 2017 ska vara tyst

 

Vad är tyst? Apple lovar ju inte att datorerna ska vara ljudlösa. Kylning kräver flyttning av luft. Flytta luft orsakar ljud. Olika Macar låter olika mycket även samma burkar från olika år. Men ta med den till en service provider och låt dem kolla. Evt att det finns en lika dan iMac där som du kan jämföra med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...