Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS11 batterisugandet


skogsmulle101

Rekommendera Poster

Har surfat i 10 minuter från 100% har det redan slukat 10%. Rejäl skillnad mot ios10. Vet nån insatt om dom jobbar på detta problem? BETA testare har ju länge klagat på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många saker som händer i bakgrunden när man går från en version av ett OS till ett annat.

Mig veterligen så är det inga problem med iOS 11 på den punkten utan vänta någon dag så ska du se att det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone 6 Plus slukade 20% batteri bara på att uppdatera 10st Appar efter iOS 11 installationen igår. En normal dag brukar jag ha 60-70% batteritid kvar vid den här tiden på dygnet - idag 39% kvar och då har jag knappt använt den. Känns inte positivt alls... Framför allt inte med tanke på det det klena nyhetsutbudet på den modellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone 6 Plus slukade 20% batteri bara på att uppdatera 10st Appar efter iOS 11 installationen igår. En normal dag brukar jag ha 60-70% batteritid kvar vid den här tiden på dygnet - idag 39% kvar och då har jag knappt använt den. Känns inte positivt alls... Framför allt inte med tanke på det det klena nyhetsutbudet på den modellen.

Ja. Jag hade 26% kvar kl 14. Hade 100% kl 06:00 bara använt telefonen för ca 20 sms och en snabb koll på FB appen. Thats it. Riktigt illa. Jag hoppas det lappen71 skriver ovan. Är det möjligt att downgrade annars tillbaka till 10?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Jag hade 26% kvar kl 14. Hade 100% kl 06:00 bara använt telefonen för ca 20 sms och en snabb koll på FB appen. Thats it. Riktigt illa. Jag hoppas det lappen71 skriver ovan. Är det möjligt att downgrade annars tillbaka till 10?

 

 

Ja det går men du kommer garanterat uppleva samma sak igen den gången du uppdaterar till iOS 11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar faktiskt på Down grade. Gillar inte att allt ska se likadant ut och som det är i Musik, Meddelande mm så är jag inte förtjust i utseendet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker ingen skillnad vad gäller batteriet på min iPhone 5s. Jag gillar det mesta utom att man bara kopplar bort Wi-Fi och Blåtand via kontrollpanelen istället för att man som tidigare stängde av funktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever sämre batteri också. Framför allt känns iOS 11 som en buggig beta jämfört med 10. Min 7 Plus hänger sig ofta och laggar titt som tätt på 11. Känns som en budgetmobil helt plötsligt. Går det fortfarande att nedgradera till 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever sämre batteri också. Framför allt känns iOS 11 som en buggig beta jämfört med 10. Min 7 Plus hänger sig ofta och laggar titt som tätt på 11. Känns som en budgetmobil helt plötsligt. Går det fortfarande att nedgradera till 10?

Orkade du inte läsa tre inlägg upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min batteritid är inget att klaga över.

 

post-45175-0-57892100-1506029628_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man fortfarande hoppas på att det är indexering av systemet som gör att det slukar batteri?

 

Jag gissar att det är ett alldeles för stort problem att ignorera för dom flesta. Och Apple.

50 min användade nere på 83% från 100% Jag ska fortsätta tweeka å läsa så får den som lever se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever också kortare batteritid på min iPhone SE.
Har dock inte hunnit sätta mig in om iOS11 har slagit på några knepiga bakgrundstjänster efter uppdateringen. Återkommer

I övrigt tycker jag faktiskt iOS11 känns rappt men hade gärna väntat att uppdatera telefonen om det inte vore för frågor från kunder som undrar saker om iOS11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tweekat det mesta. Väntar på att möjligen indexeringen tar mer än 4 dagar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade du inte läsa tre inlägg upp?

Uppenbarligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant om att den indexerar och har sig nu när uppdateringen är inne för det är löjligt vad den drar batteri sen uppgraderingen till iOS11. iPaden märker jag det dock inte på, men telefonen gick från att vara fullladdad i morse vid 7 till att ha 32% vid lunch, då hade jag ringt två samtal, i övrigt inte använt telefonen.

 

Något är märkligt med detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med iOS11 på min 6s. Den drog väl mer än vanligt under indexeringen, men efter det uppför den sig som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iphone 6 suger inte batteri så dramatiskt längre. Tog en vecka typ. Lite sämre är det nog men var riktigt nöjd med batteritiden innan så lite sämre får man kanske räkna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...