Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Provar igen iTunes Match


Tarok

Rekommendera Poster

Är lite besviken på Itunes Match, inte många låtar som som hittas, inte ens Abba låtar kan hittas, det blir bara ett moln utan pil, känns rätt värdelöst att betala för det om inte ens Abba finns med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte du förstår vitsen med iTunes Match. Du betalar för att du ska kunna streama din egna musik

Spelar ingen roll att låtarna inte matchas med iTunes Store´s bibliotek utan då laddas dina låtar upp och du kan ändå streama dom.

 

Att dom inte matchas utan laddas upp beror på många olika saker.

Dom är fel eller dåligt taggade,det är fel längd på låtarna,är musiken korrekt rippad från dina album så ska matchningen fungera.

Men det är enligt mig inte det viktigaste utan att jag har möjlighet att streama den från alla mina enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av mina 14000 låtar är ca 4000 överförda upp till iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår, men här hemma fast jag delar mitt iTunes bibliotek i nätverket så kan jag inte spela upp all min musik, varken på iPhones eller Apple tv'n, det är det som stör mig mest, men på min Mini Mac där musiken finns går det bra, vad ska jag göra för att det ska vara som innan jag började med iTunes Match? kanske bäst att säga upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det hemmadelning du pratar om?

iTunes Match och hemmadelning har inget med varandra att göra utan det är två skilda tjänster.

Varför aktiverar du inte iCloud musikbibliotek på dina enheter och stänger av hemmadelning då kommer du åt all din musik.

https://support.apple.com/en-us/HT204146

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iCloud musikbibliotek på mina enheter, det fungerar väldigt bra. Har samma spellistor och bibliotek på alla. Finns massvis med Abba på Apple Music/iTunes, även om de inte är mina favoriter. Jag är inne i en italiensk period nu och lyssnar mycket på Nina Zilli, Giusy Ferreri och Francesca Michielin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icloud musikbibliotek innebär att alla enheter som kör samma Apple ID har samma musikbibliotek, spellistor etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det hemmadelning du pratar om?

iTunes Match och hemmadelning har inget med varandra att göra utan det är två skilda tjänster.

Varför aktiverar du inte iCloud musikbibliotek på dina enheter och stänger av hemmadelning då kommer du åt all din musik.

https://support.apple.com/en-us/HT204146

 

Gjorde som du sa, samma sak fortfarande, men den mesta musiken kan jag ej lyssna på, det blir Objekt ej tillgängligt, så var det inte med hemmadelning, det blev så efter att jag började med iTunes Match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med hemmadelning är att dela media med övriga familjemedlemmars konton. Har man samma Apple ID på sina enheter så ska man köra iCloud musikbibliotek.

 

Se först till så att dina enheter är inloggade på samma iTunes konto/Apple ID för iTunes. Sen kolla att alla har musikbiblioteket påslaget. Det ska vara samma inställningar på alla.

 

Biblioteket ska uppdateras på enheterna, det kan ta lite tid innan synken är igång. Det beror på hur mycket som behöver uppdateras. Det går även att slå på uppdateringen manuellt.

 

Se följande för mer info:

https://support.apple.com/sv-se/HT204926

 

Jag förstår inte riktigt varför du kör iTunes Match istället för Apple Music. I Apple Music ingår iTunesMatch, Match slås på när man kör iCloud musikbibliotek i Apple Music. Jag kör Apple Music.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja varför jag inte har Apple Music är väl att jag inte behöver det, jag vill lyssna på den musik jag har på min dator som jag tycker om, och då vill jag inte betala 99 kr i månaden för något jag inte behöver, det jag inte förstår med iTunes Match är att alla mina låtar finns på min iPhone, men jag kan bara lyssna på dom som har ett moln med en pil i, dom andra går ej att lyssna på, och så trodde jag inta att det skulle va, utan man skulle kunna lyssna på alla låtar man hade även om dom inte var Matchade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte lägga upp lite screenshots på dom varningsrutor du får.

Svårt att avgöra vad felet är genom dina beskrivningar.

Hur ser det ut i iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Så här ser det ut på min mini mac, alla går att spela upp på datorn, alla låtar går att lyssna på minin fastän dom inte har ett moln, på min Mac Book pro finns alla låtar med som finns på minin men dom som går att spela är dom med moln med en pil i, dom som inte går att spela upp är det ett moln som är gråaktigt även Artist och vilken låt det är, trodde att alla låtar skulle delas i molnet från minin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara säga det fungerar för mig och jag har spår som iTunes inte kan matcha för det är mina egna ljudprojekt :) och jag har inte upplevt några problem, så jag förstår inte vad som är fel om du har följt Apples instruktioner för inställningarna på varje enhet och alla enheter är inloggade på samma iCloud konto/iTunes konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kolla så låtarna är kopplade till samma Apple ID. Om du har låtar på andra Apple ID så kan de inte spelas på enhet som har annat Apple ID än enheten är kopplad till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så här ser det ut på min mini mac,

 

 

Jag ser ingenting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då klarar man inte ens av en skärmavbild, trodde det bara var att dra in skärmbilden så vara det klart, men så var inte fallet, hur gör man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan handla om flera saker..

1. Att låtarna har kopieringsskydd.

Lösning: Auktorisera enheten genom att logga in på ditt iTunes konto på enheten och där välja auktorisera enheten.

 

2. ICloud musikbibliotek inte aktiverat på enheten eller biblioteket inte uppdaterat/synkat.

Lösning: Logga ut från iTunes på enheten, starta om enheten, logga in på iTunes igen (och ställ in iCloud musikbibliotek på enheten om det inte är aktiverat).

 

Kolla den här..

https://support.apple.com/en-us/HT204406

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp, en bekant som har lite mer förstånd än vad jag har och tålamod,kom hit och hjälpte mig, det var visst bara att uppdatera iCloud-biblioteket på alla enheterna så var det löst, men tack i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
mikael.bystrom
2017-09-19 på 21:12, Raphael säger:

Jag förstår inte riktigt varför du kör iTunes Match istället för Apple Music. I Apple Music ingår iTunesMatch, Match slås på när man kör iCloud musikbibliotek i Apple Music. Jag kör Apple Music.

Vad har du fått detta ifrån? Jag har haft iTunes Match och har Apple Music. Det är inte alls samma tjänst. iTunes-matchade låtar som laddats ned från Apples bibliotek försvinner inte när prenumerationen upphör. Apple Music's låtar går inte att spela om man inte prenumererar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikael.bystrom säger:

Vad har du fått detta ifrån? Jag har haft iTunes Match och har Apple Music. Det är inte alls samma tjänst. iTunes-matchade låtar som laddats ned från Apples bibliotek försvinner inte när prenumerationen upphör. Apple Music's låtar går inte att spela om man inte prenumererar.

Han påstod inte att det är samma tjänst utan läs igen. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...