Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
pontare

Hjälp att ställa in ctrl c, v, x & z på externt tangentbord

Rekommendera Poster

pontare

Hej,

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta. Jag har bytt från en macbook air till en macbook pro. På jobbet använder jag den med en extern skärm och tangentbord (pc) och mus via usb. På min tidigare air så kunde jag ställa in ctrl c, v, x & z. Men hur mkt jag än letar i tangentbords-inställningar så får jag det inte att fungera nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Hej,

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta. Jag har bytt från en macbook air till en macbook pro. På jobbet använder jag den med en extern skärm och tangentbord (pc) och mus via usb. På min tidigare air så kunde jag ställa in ctrl c, v, x & z. Men hur mkt jag än letar i tangentbords-inställningar så får jag det inte att fungera nu.

Du behöver inte ställa in någonting. Ctrl-knappen motsvaras av Windowstangenten på ett PC-tangentbord. Se nedan.

windows-key.jpg

PS. Om Mac OS X inte känner igen tangentbordet ska du välja ISO, europeiskt. Om du har ett ”svenskt” tangentbord.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
pontare

Du behöver inte ställa in någonting. Ctrl-knappen motsvaras av Windowstangenten på ett PC-tangentbord. Se nedan.

windows-key.jpg

PS. Om Mac OS X inte känner igen tangentbordet ska du välja ISO, europeiskt. Om du har ett ”svenskt” tangentbord.

Och så enkelt var det :) Tack för hjälpen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Och så enkelt var det :) Tack för hjälpen!

:ThumbsUp:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...