Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple började utveckla A11 Bionic redan för tre år sedan


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Så, när MacPro eller Mini kommer så går du in med cash (läs: kontanter ;) ) till närmaste Apple-butik och köper? ;)

 

 

Källa på det? ;)

Det beror ju på vad de kommer med. Om de floppar likadant som med minitunnan, så är det ointressant. De har ju lovat att det skall komma en “modulär” modell. Frågan är väl också lite där om vad deras definition av modulär är, jmf med min. :) Och lite samma med en mini... Där beror det på hurpass mycket det går att byta/uppgradera själv (xtra disk, mer RAM osv).

 

Källa... Det är bara surfa ett par varv och kolla efter alla som är besvikna på att det inte kommer nåt. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Jamen är de det då? Ute och cyklar alltså. De säljer ju datorer som Sirpadrinkar på en finlandskryssning. :)

Det handlar inte om hur många datorer som helst. Det handlar om modellerna. :) Det spelar ingen roll om det kom 15 modeller i somras - om det var fel modeller.

 

... , det återstår att se var Apples snack om förnyad fokus på desktopen landar någonstans. Nu vill vi allraminst se annual uppdateringar av de produkterna och en ny Mac pro som fortfarande lyser med sin frånvaro.

[+] Ja, verkligen. :yeahbaby:

 

Du menar alltså att Microsoft och deras OEM-tillverkare leder racet före Apple? (retorisk fråga). :hihihi:dar någonstans. Nu vill vi allraminst se annual uppdateringar av de produkterna och en ny Mac pro som fortfarande lyser med sin frånvaro.

Du menar att Apple och Microsoft har jämförbara pinaler? :hihihi:

En av (kanske den största) anledningarna till en minskad andel Desktops är Microsoft - eftersom ingen vill ha Win 8. Det är väl lite bättre nu med 10'an - folk köper mer nu. Själv skulle jag inte köpa något alls med Win förinstallerat på.

 

Nej, det går inte att jämföra... Det är bara  som limmar/löder fast grejjer i datorn. :shifty::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra argument. De säljer. Då behöver man ju inte ändra på prylarna. Tänket inte på det.

Jamen, vad exakt saknar du? En mini? En MacPro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på vad de kommer med. Om de floppar likadant som med minitunnan, så är det ointressant. De har ju lovat att det skall komma en “modulär” modell. Frågan är väl också lite där om vad deras definition av modulär är, jmf med min. :) Och lite samma med en mini... Där beror det på hurpass mycket det går att byta/uppgradera själv (xtra disk, mer RAM osv).

 

Källa... Det är bara surfa ett par varv och kolla efter alla som är besvikna på att det inte kommer nåt. :yeahbaby:

Ja, det måste komma en modulär dator om de ska kalla den för MacPro. Men, iMac pro går ju inte att byta något på vad jag förstå - det suger på riktigt! <_<

 

Säger du det så. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om hur många datorer som helst. Det handlar om modellerna. :) Det spelar ingen roll om det kom 15 modeller i somras - om det var fel modeller.

Fel för vem? Jag har två av dem. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen, vad exakt saknar du? En mini? En MacPro?

En uppdatering av alla desktopmodeller. Det har mel eller mindre uteslutande handlat om klockor, telefoner och bärbart senaste åren. Och 15 modeller och förton färger av varje. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En uppdatering av alla desktopmodeller. Det har mel eller mindre uteslutande handlat om klockor, telefoner och bärbart senaste åren. Och 15 modeller och förton färger av varje. :shifty:

Så en en maxad iMac som jag har funkar inte? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För alla som väntar på de andra modellerna. :)

Du skrev att det var fel modeller, därför jag skrev "för vem". Men det ska bli mycket intressant att se vad som händer när (inte om) MacPron kommer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev att det var fel modeller, därför jag skrev "för vem".

Ja, exakt. :) Och vi efterlyste Mac Pro och Mac mini, och du sa då att det har ju kommit 15 modeller - som säljer som drinkar på Finslandsbåten. Men det är ju fel modeller.

 

Ävven om det kommit 15 nya modeller, så är ju bara bärbart och iMac. Precis som det varit de senaste åren. För alla de som tycker det är fel modeller, är det ju fel. Man kan ju inte lägga ner så mycket pengar på något man inte vill ha - dvs 1 av de 15. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, exakt. :) Och vi efterlyste Mac Pro och Mac mini, och du sa då att det har ju kommit 15 modeller - som säljer som drinkar på Finslandsbåten. Men det är ju fel modeller.

 

Ävven om det kommit 15 nya modeller, så är ju bara bärbart och iMac. Precis som det varit de senaste åren. För alla de som tycker det är fel modeller, är det ju fel. Man kan ju inte lägga ner så mycket pengar på något man inte vill ha - dvs 1 av de 15. :)

Ja, men den (MacPro) kommer ju så håll andan. ;) Minin har jag inte hört något om - har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så en en maxad iMac som jag har funkar inte? ;)

Nope, inte för mig. Not my cup of coffee.

 

Och i senaste är iMac-modellerna är det väl ännu svårare att montera in en xtra disk. I en av dem har de även tagit bort den 2'a SATA-porten helt. :ThumbsDown:

 

Och med priserna som är vill man görna kunna köpa en man själv senare kan stoppa i mer RAM och fler diskar i, utan att behöva slå på stort direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men den (MacPro) kommer ju så håll andan. ;) Minin har jag inte hört något om - har du?

Nej, och det var ju det som var grejjen... Det Axelman inledde med:

 

Har du sett en ny MacPro? Har du sett en ny Mini...? Nej, tänkte väl det. Hur länge har befintlig modell existerat utan uppgradering? Ja just det! 300% för länge.

 

Så, tillbaks på ruta #1. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, och det var ju det som var grejjen... Det Axelman inledde med:

 

 

Så, tillbaks på ruta #1. :ThumbsUp:

Men MacPron sa de i sommar att den kommer ju. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] :yeahbaby: Väl rutet. :ThumbsUp:

Den här långa väntan allstå... Borde man inte kunna stämma  för psykisk lidande. Det kanske snabbar på. ^_^

Är den kyliga höstkappan på?

 

Jo det har gått lång tid med att uppdatera de stationära segmentet.

Men jag är inte orolig att de ger bort det tiill de i Redmond

 

Jag diskuterade det här med Mattem för någon dag sedan . . .

post-154-0-53762000-1505756657_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den kyliga höstkappan på?

 

Jo det har gått lång tid med att uppdatera de stationära segmentet.

Men jag är inte orolig att de ger bort det tiill de i Redmond

 

Jag diskuterade det här med Mattem för någon dag sedan . . .

Det tror jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Haha... Den lär ju kosta därefter med (och fel grafik).

 

... de sa att efter årsskiftet kommer en MacPro.

Men MacPron sa de i sommar att den kommer ju. :D

Så, på bara 5 timmar (≈) har den flyttats fram från årskiftet till sommaren. I den takten lär den väl aldrig komma då. :ThumbsUp::hihihi:

 

Jo, men det har ju tagit för lång tid. Exakt 300% för lång tid, som Axelman var vänlig att precisera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-154-0-53762000-1505756657_thumb.png

Att det inte kommer först är en annan sak. Det är helt ok om sånt kommer före. Men det är skillnad på efteråt - och inte alls. :) Mac Pro är 4år nu. Har kommit flera nya/uppgraderade andra modeller under den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Haha... Den lär ju kosta därefter med (och fel grafik).

 

Så, på bara 5 timmar (≈) har den flyttats fram från årskiftet till sommaren. I den takten lär den väl aldrig komma då. :ThumbsUp::hihihi:

 

Jo, men det har ju tagit för lång tid. Exakt 300% för lång tid, som Axelman var vänlig att precisera.

 

Jamen, du fattar. På WWDC som var i somras så sa de att MacPro kommer nästa år. Det kan ju för all del vara december 2018. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju för all del vara december 2018. :D

Ja, och då är det 5 år för att få fram en ny, vilket iofs kan vara ok om det är en helt ny modell. Men att det går 5 år utan att det kommer en uppgradering av befintlig modell (snabbare RAM, CPU, GPU, olika portar osv osv) - det är inte ok.

 

Nästa uppdaterade MBP skulle alltså komma någon gång under 2022 - om det nu var ok. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och då är det 5 år för att få fram en ny, vilket iofs kan vara ok om det är en helt ny modell. Men att det går 5 år utan att det kommer en uppgradering av befintlig modell (snabbare RAM, CPU, GPU, olika portar osv osv) - det är inte ok.

 

Nästa uppdaterade MBP skulle alltså komma någon gång under 2022 - om det nu var ok. :)

Ja, då måste de verkligen komma med något nytt annars är det ju dåligt. :ThumbsUp:

 

Inte samma kundsegment. MBP säljs till kontorsråttor, det gör inte en MacPro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte samma kundsegment. MBP säljs till kontorsråttor, det gör inte en MacPro.

Nej, det är inte samma - men båda har samma behov av att få in ny/senare teknik i sina datorer - kanske t o m mer behov än om man sitter på ett kontor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte samma - men båda har samma behov av att få in ny/senare teknik i sina datorer - kanske t o m mer behov än om man sitter på ett kontor. :)

Ja, behovet av att byta dator är verkligen inte lika ofta hos en kontorsanställd, men det är ju så många fler kontorsanställda än MacPro-användare, det är det jag menar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, behovet av att byta dator är verkligen inte lika ofta hos en kontorsanställd, men det är ju så många fler kontorsanställda än MacPro-användare, det är det jag menar. :)

Så, bara för att det finns fler som jobbar på kontor, så skall de som kanske verkligen behöver ordentlig datorkraft, och önskar uppdaterade maskiner - bli helt utan istället? :rolleyes::ThumbsUp:

 

Jag köper inte den ursäkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...