Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skadat glas, ingen upplåsning - ingen kod


mpower

Rekommendera Poster

Hej!

Försöker hjälpa min son som har tappat sin gamla 5c i golvet så glaset har spruckit. Givetvis har han låskod vilket jag inte kan få upp då touchen inte fungerar. Skulle behöva göra en backup av hans enhet vilket inte går då jag måste låsa upp den. Har försökt leta på nätet för att hitta någon lösning vilket jag inte har lyckats med.

 

Någon som har något förslag/tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går som sagt inte få ur datan utan skärmkoden.

Ta telefonen till någon mobilskojare och få en piratskärm monterad och hoppas att telefonen fungerar i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går som sagt inte få ur datan utan skärmkoden.

Ta telefonen till någon mobilskojare och få en piratskärm monterad och hoppas att telefonen fungerar i övrigt.

 

 

Jo, det är ju tanken att jag ska göra. Men inte riktigt just nu. Tanken var att göra backup och återställa till en äldre lur jag har liggande här hemma. Men, han får klara sig så länge utan en backup. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har inte haft autobackup till iCloud aktiverat ? Då finns ju redan en backup där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har inte haft autobackup till iCloud aktiverat ? Då finns ju redan en backup där.

 

 

Nix, så "viktig" har hans telefon inte varit. Men för stunden hade det ju varit bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...