Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Menyraden hänger kvar


Mons

Rekommendera Poster

I en del program försvinner verktygsfältet med de tre färgade knapparna in bakom menyraden när jag klickar på den gröna knappen.

 

Man kan också säga att menyraden hänger kvar trots helskärmsläge.

 

post-5966-0-29640200-1505394515.jpg

 

Vad kan jag göra åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs mer här. Citat: ”Vissa program har inte stöd för helskärmsläge.”

 

Det är jag medveten om, men då brukar de fylla skärmen utom menyraden som på gammalt vis.

 

Men att de försvinner bakom menyraden är ovanligt, men irriterande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan enkelt se vilka program som stödjer helskärmsläge genom att den gröna knappen har olika ikoner.

• Två pilar betyder helskärmsläge.

• Ett plustecken betyder att du kan maximera fönstret.

 

Dreamweaver stödjer inte helskärmsläge och alltså kommer menyraden att finnas kvar när du trycker på den gröna knappen. I det här fallet kan du bara ta tag i fönstret och flytta det lite nedåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör med för gamla program. :)

Adobe är ju dessutom kända för att inte följa Apples riktlinjer för programmering, de använder inte Apples kodbibliotek utan utvecklar sina program på en Windows PC i sin egen utvecklingsmiljö, och sen har de en "motor" i programmet som kodas om för Mac OS, men övrig kod är samma som för Windows. Det gör det enklare och billigare för Adobe, men nackdelen är att när Apple ändrar i sitt operativsystem så får Adobe problem så då behöver Adobe göra uppdateringar. Jag använder inte Adobes program längre på grund av detta utan har gått över till Mac-igare alternativ. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...