Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Här är Iphone X - Apples nya supermobil


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Nej jag tycker inte det är värt att betala 2000kr extra för att få face id

Som ni ser på bilderna ovan är kamerorna nästan identiska

 

Men X har fler sensorer som i framtida mjukvruuppgraderingar kan tillåtas hjälpa till i nya kamerafunktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli intressant att se köpviljan för iPhone ten. Dels är det ingen överdriven skillnad rent tekniskt mot iPhone 8 men ändå kostar den 2400 kr mer än 5,5" varianten.

Nu har ju de flesta delstater i USA en mycket lägre moms än vad vi har i Sverige som gör att köpbarriären blir lägre men ändå. Det är ett rejält pris för nöjet att använda FaceTime.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är något skumt med Face ID, i alla fall i nuläget. Kolla 4:07 in i videon.

 

Ja man kan lätt misstänka att hr. Federighi torkar bort svett i ansiktet för att han vet att FaceID har en del initiala problem.

Är den så känslig så borgar det för frustrerade användare.

 

 

Hmm, i mitt inlägg ovan så tyckte autostavningen i mobiltelefonen att det skulle heta FaceTime och inte FaceID men ni fattar nog ändå. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant bild...

 

attachicon.gifFaceID_enter_passcode.jpg

 

Man måste alltså slå in en passcode för att starta Face ID varje gång. Smaaart!. :shifty::rolleyes:

 

På en mer allvarlig note så är det nog bäst för Apple att alla små quirks med FaceID är avklarade till släppet. Det där var ju helt klart en bugg i antingen mjuk- eller hårdvaran för FaceID eller båda.

Annars blir iPhone X en mycket kostsam flopp. När Apple har gått så fantastiskt bra de senaste 10-15 åren så är det lätt att glömma bort att även de har rader av produktfloppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant bild...

 

attachicon.gifFaceID_enter_passcode.jpg

 

Man måste alltså slå in en passcode för att starta Face ID varje gång. Smaaart!. :shifty::rolleyes:

 

 

Hur fungerar Touch Id nu tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det någonsin funnits så många iPhones samtidigt som idag? Med iPhone X erbjuder Apple inte mindre än 8 st modeller:

 

https://www.apple.com/se/iphone/compare/

Det tror jag inte.

 

För övrigt skulle jag vilja ha en X, eller en 8 Plus. Men, jag får nog nöja mig med min sjua sålänge. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte.

 

För övrigt skulle jag vilja ha en X, eller en 8 Plus. Men, jag får nog nöja mig med min sjua sålänge. :D

 

Känns som om Apple går fram på bred front nu med så många modeller. Allt från 4195 kr för SE till 11495 kr för iPhone X (grundmodellerna).

Ett bra prisintervall för en mycket bred målgrupp. Ingen av de där modellerna är en dålig telefon. Inte ens SE som jag faktiskt gillar eftersom den designmässigt är så lik iPhone 4/4S, min favorittelefon hitintills.

 

Såg nu att det tydligen inte går att länka direkt till alla modeller utan man måste klicka på "Visa alla modeller".

 

Jag känner inget sug efter i8, är mycket nöjd med min sjua. Om ca 3-4 år kanske det blir en iPhone XIII (XIV?). :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Känns som om Apple går fram på bred front nu med så många modeller. Allt från 4195 kr för SE till 11495 kr för iPhone X (grundmodellerna).

Ett bra prisintervall för en mycket bred målgrupp. Ingen av de där modellerna är en dålig telefon. Inte ens SE som jag faktiskt gillar eftersom den designmässigt är så lik iPhone 4/4S, min favorittelefon hitintills.

 

Såg nu att det tydligen inte går att länka direkt till alla modeller utan man måste klicka på "Visa alla modeller".

 

Jag känner inget sug efter i8, är mycket nöjd med min sjua. Om ca 3-4 år kanske det blir en iPhone XIII (XIV?). :D

Ja, det finns ett brett utbud och stor spridning på kostnaderna. Klokt. Frågan är om de skulle kunna göra en laptop för cirka 5 000 och konkurrera med de lägre segmenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns ett brett utbud och stor spridning på kostnaderna. Klokt. Frågan är om de skulle kunna göra en laptop för cirka 5 000 och konkurrera med de lägre segmenten.

 

Jag minns att Steve Jobs uttalade sig i en intervju om hur det skulle bli om Apple gjorde en 500-dollars dator (som är den magiska gränsen i USA). Hans åsikt om en sån dator kan vi nog lätt gissa.

Har försökt hitta det citatet men inte lyckats, kanske någon annan som vet? Borde ha varit runt 2005-2008 eller så.

 

Förutom det så tror jag att Apple tycker att det redan finns en sån dator. Den "vanliga" iPad för 4035 kr och uppåt.

 

Överlag så är det glädjande att se ett mer hungrigt och aggressivt Apple det här året med flera stora släpp och inte bara bland bling-bling produkterna.

 

Senast i våras yrade ju Tim Cook om att iPad minsann kunde ersätta en riktig dator. Ekonomer med logistik som specialitet bör nog inte uttala sig om tekniktrender. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag minns att Steve Jobs uttalade sig i en intervju om hur det skulle bli om Apple gjorde en 500-dollars dator (som är den magiska gränsen i USA). Hans åsikt om en sån dator kan vi nog lätt gissa.

Har försökt hitta det citatet men inte lyckats, kanske någon annan som vet? Borde ha varit runt 2005-2008 eller så.

 

Överlag så är det glädjande att se ett mer hungrigt och aggressivt Apple det här året med flera stora släpp och inte bara bland bling-bling produkterna.

Jag förstår att Apple historiskt sett har haft det som medveten strategi att inte ha billiga produkter, men tiderna förändras och Steve har loggat ut. :D

 

Håller med om ett mer aggressivt Apple, det gillar jag. Hoppas att de håller det nu, det lär gå åt då konkurenterna kör på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att Apple historiskt sett har haft det som medveten strategi att inte ha billiga produkter, men tiderna förändras och Steve har loggat ut. :D

 

Håller med om ett mer aggressivt Apple, det gillar jag. Hoppas att de håller det nu, det lär gå åt då konkurenterna kör på.

 

Skulle jag gissa så är det ett resultat av en intensiv soul searching hos Apple. iPad och macprodukterna har stadigt sjunkit i försäljning i flera år i rad. Antingen blir man ännu ett Samsung eller så går man all in på det man faktiskt kan och kommer ifrån.

Dvs, visar kunderna att man tar sina datorer på allvar, och det fick vi ju se nu på WWDC det här året.

De är i grunden ett datorföretag, tonvis med bling kan inte ändra på det, det ligger i deras DNA.

 

Fan, jag blir nästan lite nostalgisk. Är det btw bara jag som noterat flirten med classic macOS och MacOS X iom släppet av iPhone X? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skulle jag gissa så är det ett resultat av en intensiv soul searching hos Apple. iPad och macprodukterna har stadigt sjunkit i försäljning i flera år i rad. Antingen blir man ännu ett Samsung eller så går man all in på det man faktiskt kan och kommer ifrån.

Dvs, visar kunderna att man tar sina datorer på allvar, och det fick vi ju se nu på WWDC det här året.

De är i grunden ett datorföretag, tonvis med bling kan inte ändra på det, det ligger i deras DNA.

 

Fan, jag blir nästan lite nostalgisk. Är det btw bara jag som noterat flirten med classic macOS och MacOS X iom släppet av iPhone X? :totaltgalen:

Oavsett vad som händer så ska det bli intressant att följa utvecklingen och se hur de satsar på produkter framöver. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...