Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Thor Antivirus-Malwarebytes


Sol10

Rekommendera Poster

Axelman, även om problematiken är så mycket värre på Windows så kan det ju inte vara fel för den som har Mac att vilja skydda sig och tänka på säkerhet i hög utsträckning för den som vill.

Alex, jag håller med om att mycket handlar om användarfel. Både du och jag har märkt i dessa forum att det inte är så lätt att gå från Windows till Mac, och heller inte så lätt att ha ett säkerhetstänkande. Så man skulle kunna argumentera för att säkerhetsprogram är mer viktigt för den som är nybörjare på Mac och inte har full koll eller full förståelse för hur det fungerar. Men så kan man ju alltid argumentera, att den som är kunnig - som du är Alex - den behöver inte säkerhetsprogram, för den personen vet - som du vet - hur man undviker problem. Men alla har inte den kunskapen, alla har inte de rutinerna, utan många är nybörjare och är nöjda med att använda datorn utan att gå djupare ner i den - och för dessa kan säkerhetsprogram vara behjälpligt, utifrån nybörjarperspektivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alex, Alla kommersiella sajter och tidskrifter med konsumentinformation är beroende av annonsering och därmed att de ligger positivt till hos företag. ...

Rafael, jag har själv arbetat som journalist i många år. Jag vet hur det funkar. Men att öppet medge att man får betalt för de produkter man rekommenderar är någonting helt annat än att jobba vid sidan av annonser. I övrigt är det off topic och jag råder dig att läsa inlägg #24 med vidare länkar för att få insikt i hur skadlig programvara fungerar i Mac OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman, även om problematiken är så mycket värre på Windows så kan det ju inte vara fel för den som har Mac att vilja skydda sig och tänka på säkerhet i hög utsträckning för den som vill.

 

 

Det är inte det jag poängterar. Håller med dig. Men det förekommer stadig desinformation och mytbildning och det är viktigt att framhålla hur det faktiskt är. Som jag tidigare skrev "Men jag vill sätta ett uttalande om ökning av "virus" i perspektiv"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...