Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone SE, skärm slutar fungera normalt när röst feedback är aktiverat


DanneÅ

Rekommendera Poster

Hej,

 

någon som varit med om liknande eller som kan förklara vad som händer.

 

Använde telefonen sent igår kväll och plötsligt så är röst-feedback aktiverat. Riktigt störigt. Och så börjar skärmen agera konstigt. Siri talar om vad allt som man trycker på är men inget händer. I dag på morgonen gick det inte ens att slå in lösenkoden, vilket gjorde att jag hamnade vi följande dilemma. Försökte ansluta till datorn men eftersom den inte varit synkad innan och jag inte kunde slå in koden på tel så kunde inte datorn koppla ihop med tel.

 

Genom att hålla nere hemknappen och viloknappen samtidigt kunde jag komma till ett låga där det gick att uppdatera. Detta hjälpte dock inte.

 

Låst läge och allting till dags dato hade inte rymts på iCloud.

 

Nu var jag rädd att bara återskapning återstod, vilket skulle innebära att allt på tel skulle försvinna. Det mesta fanns sparat på iCloud men en del inte.

 

Men så efter lite pillande lyckades jag få igång Siri och bad henne stänga av Röst-feedback och vips så beter sig telefonen normalt igen.

 

Någon som varit med om liknande?

 

Är det läge att be apple ersätta telefonen eller är det iOS som är problemet?

 

Önskar en trevlig söndag!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med röstfeedback (VoiceOver) är att folk som inte ser ska kunna använda luren. Telefonen säger vad som är markerat, när rätt objekt är markerat klickar du snabbt två gånger någonstans på skärmen för att aktivera valet.

 

Se inställningar, allmänt, VoiceOver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...