Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns det någon historik på samtalslistan?


Minkowski

Rekommendera Poster

 

Att uppfylla trådstartens önskan är för övrigt svårt då dagens datorer har ett ändligt minne.

jag anser inte att svaret från Mattias är seriöst menad. Eller också är Mattias mycket okunnig med datorer.

Det minne som behövs för att lagra korta texter är mycket lite. Det klarar Android systemet galant. Jag hade ett ärende där jag behövde påpeka för Tingsrätten att jag har varit i kontakt med någon på vissa bestämda datum. Men då var det tur att jag inte använt mig av iPhone.

Dessutom behöver jag en voice recorder på alla samtal. Det tar mycket mer minne, och den måste rensas då och då. En voice recorder är bra om du vill motbevisa vad någon har sagt, han ska inte kunna förneka det. Tänk om någon hotar dig i tel ! då vill du att det finns bevis för det så vederbörande hamnar bakom galler.

Finns det en gratis app för det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är fräcka som vanligt. Finns det verkligen ingen här på Forum som behöver en historik så man vet vilka datum man har talat med en person

Du behöver inte tilltala mig ni, om du inte vill. I övrigt var det inget fräckt med mitt inlägg. Jag beskrev hur det funkar med Apples samtalslista och att jag själv inte har något behov av det du efterfrågar. Beskriv gärna för mig hur du upplever att det är fräckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att använda det extremt överlägsna Android då, eller?

Just nu åker jag buss som tar mig dit jag ska, hade varit dumt att åka en annan linje och beklaga mig på ett forum för resenärer att den inte stannar på rätt station

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att använda det extremt överlägsna Android då, eller?

Just nu åker jag buss som tar mig dit jag ska, hade varit dumt att åka en annan linje och beklaga mig på ett forum för resenärer att den inte stannar på rätt station

 

Men erkänn att personen är en ganska underhållande.. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag anser inte att svaret från Mattias är seriöst menad. Eller också är Mattias mycket okunnig med datorer.

Det minne som behövs för att lagra korta texter är mycket lite. Det klarar Android systemet galant. Jag hade ett ärende där jag behövde påpeka för Tingsrätten att jag har varit i kontakt med någon på vissa bestämda datum. Men då var det tur att jag inte använt mig av iPhone.

Dessutom behöver jag en voice recorder på alla samtal. Det tar mycket mer minne, och den måste rensas då och då. En voice recorder är bra om du vill motbevisa vad någon har sagt, han ska inte kunna förneka det. Tänk om någon hotar dig i tel ! då vill du att det finns bevis för det så vederbörande hamnar bakom galler.

Finns det en gratis app för det ?

Problemet är att du vill kunna lagra allt och även korta texter tar plats om de blir många. Och datorer har som sagt inte oändligt stort minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du vill kunna lagra allt och även korta texter tar plats om de blir många. Och datorer har som sagt inte oändligt stort minne.

Mattias är ute och "cyklar". Igen. Det verkar inte finnas några argument som kan få Mattias på andra tankar.

Hur kan det komma sig att Android klarar detta utan problem ? dessa texter är mycket korta ASCI format, dvs knappt tar plats. Det är inte ett tekniskt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias är ute och "cyklar". Igen. Det verkar inte finnas några argument som kan få Mattias på andra tankar.

Hur kan det komma sig att Android klarar detta utan problem ? dessa texter är mycket korta ASCI format, dvs knappt tar plats. Det är inte ett tekniskt problem.

 

Jo, det är ett tekniskt problem. Visa mig en telefon som kan lagra oändligt mycket samtalshistorik, som för övrigt antagligen inte lagras som text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo, det är ett tekniskt problem. Visa mig en telefon som kan lagra oändligt mycket samtalshistorik, som för övrigt antagligen inte lagras som text.

Oändligt mycket ? skämtar du ? jag tror att jag har gett mig på ett meningslöst samtal med anonym person. Vi sätter stopp för detta. Moderatorn kan stänga tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oändligt mycket ? skämtar du ? jag tror att jag har gett mig på ett meningslöst samtal med anonym person. Vi sätter stopp för detta. Moderatorn kan stänga tråden

 

I trådstarten säger du att du vill se alla samtal till ett visst nummer, vilket är mer än exempelvis de 65536 senaste. Eller för den delen de 4294967296 senaste. Hur ska telefonen kunna lagra all data som krävs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen gör det inte, men mjukvara på Mac kan göra det - dvs man överför historiken till Mac och sedan sorterar Macen historiken.
https://imazing.com/guides/how-to-transfer-call-history-call-logs-from-iphone-to-a-mac-or-pc-computer

Jag har testat Android, jag tyckte inte om det. Android känns som en Windows eller Linux PC fast som telefon, jag vill köra Mac. Jag valde iPhone för att jag tycker att den är enkel och smidig och gör det jag önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oändligt mycket ? skämtar du ? jag tror att jag har gett mig på ett meningslöst samtal med anonym person. Vi sätter stopp för detta. Moderatorn kan stänga tråden

 

 

Ja stäng alla trådar som TS startar för han är alla fall aldrig nöjd med svaren han får fast det är fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger tråden efter önskemål av TS. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...