Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är min iPhone 7 hackad?


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!
Så min iPhone 7 har betett sig konstigt på sistone. För omkring 2 veckor sedan kom jag in på mina meddelanden och det kom upp ett nytt meddelande med ett nummer som jag inte kände igen och ett meddelande som jag är 100% säker på att jag inte har skrivit, notera att det inte var iMessage, det var ett normalt meddelande. Det såg ut som om jag hade skrivit den och att jag skulle skicka den till det okända numret, vilket verkligen gjorde mig rädd och orolig eftersom jag vet att jag inte har skrivit det meddelandet eller det där numret. Jag är 100% att jag inte har skrivit det här meddelandet och jag blev ganska paranoid efter den händelsen.

Så jag är fortfarande riktigt paranoid efter denna händelse och jag har en dålig känsla hela tiden då jag använder min telefon


Så mina frågor till er är:

1. Vad kunde det vara som gjorde att meddelandet kom upp på min telefon?

2. Kan min telefon hackas? Kan någon spionera på min telefon och se exakt allt jag gör? Som Snapchat, instagram, meddelande till exempel?

3. Vad ska jag göra om min telefon har blivit hackad?

 

Notera:

Ingen förutom jag har haft tillgång till min telefon, ingen har rört den eller någonting. Jag har inte anslutits till några osäkra wifi-nätverk och jag har inte laddat min telefon till USB-anslutning som en kompis dator eller något. Jag har haft min mobil hela tiden och aldrig lånat ut den till någon.

Jag behöver verkligen hjälp. Jag vill inte vara paranoid längre. Om du har några tips om vem som jag ska kontakta om detta, tipsa då gärna, alla tips är välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej din telefon är inte hackad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns hjälp att söka för paranoida beteende, besök närmaste psykiatri eller psykoterapeut. Finns alltid hjälp för detta.

 

- När det handlar om svar dina frågor;

 

1.) Alkohol? Har du på senaste tiden festat och haft blackouts vid fler än ett tillfälle? Schizofeni? Har du tidigare eller på senaste tiden känt att du har personlighetsklyvning, eller även här blackouts där du tappat tid och inte minns vad som hänt tidigare under dagen eller dygnet? Om så är fallet, så återgår jag till första stycket här ovanför, hjälp finns att söka.

 

2.) Nej. (Om du inte själv gett något program orsak till detta, genom att acceptera/installera mjukvara/appar någon annanstans än genom App Store i din iPhone finns det ingen spyware på din enhet). Snapchat, Instagram och annan social media spionerar generellt inte på enstaka individer bara sådär. (CIA däremot, men det är en helt annan historia...)

 

3.) Irrelevant fråga baserad på ovanstående svar.

 

Hoppas detta hjälper dig och hoppas du kan få svar på dina andra problem i framtiden.

 

Tack!

 

 

(Skickar faktura för denna terapisessionen i nästa vecka).

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det mest troliga svaret är att någon har skrivit meddelandet på din telefon. Om det inte är du, så någon annan som har gjort det vid ett obevakat ögonblick.

2. Nej, inte om telefonen inte har varit i någon annans händer som har hackat in sig i telefonen. Däremot kan wifi-signaler och mobilsignaler avlyssnas av de som har utrustning för detta, men det är inte samma sak som att hacka in sig i en telefon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...