Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur sparar jag dokument i Pages 6.2 till MS Word


BjornS

Rekommendera Poster

Hej hopp

 

Jag slutar idag ett uppdrag som sekreterare i vår Brf och har skrivit ett antal protokoll genom åren i Pages.

 

Nu skulle jag behöva konvertera dessa så att de blir möjliga att öppna i MS Word och jag kan inte
komma på hur jag ska gå till väga.

 

Någon som kan hjälpa till.

 

Tack på förhand.

 

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara välja "exportera" under "file" i menyraden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägna inget tid åt denna dumma fråga, hittade det.

Ah, bra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara välja "exportera" under "file" i menyraden?

Det var precis det jag hittade, måste haft Pages inaktivt när jag kollade första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga, går det att omvandla flera dokument på samma gång (via mapp i finder)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga, går det att omvandla flera dokument på samma gång (via mapp i finder)?

 

Det borde gå via Automator och en så kallad "hot folder". Man lägger dokumenten i en viss mapp, Automator hittar dem och säger åt Pages att öppna och sedan exportera filerna.

 

Hittade denna tråd:

https://discussions.apple.com/thread/3979211?tstart=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det borde gå via Automator och en så kallad "hot folder". Man lägger dokumenten i en viss mapp, Automator hittar dem och säger åt Pages att öppna och sedan exportera filerna.

 

Hittade denna tråd:

https://discussions.apple.com/thread/3979211?tstart=0

Tack Telly82 men det verkar för avancerat för mig, fortsätter med dokument för dokument, inte så himla många kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Telly82 men det verkar för avancerat för mig, fortsätter med dokument för dokument, inte så himla många kvar.

Frågeställaren i den tråden hade visst 350 dokument. Om du "bara" har tiondelen så är det ju görbart manuellt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...