Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med mapp/filer iCloud Drive


mpower

Rekommendera Poster

Jag har stött på ett litet problem med iCloud Drive som kanske inte hör till vanligheten. Jag har laddat ner en app som går under namnet Cloud File Explorer som underlättar att ladda upp (i mitt fall) bilder till bl.a iCloud Drive från iPhone/iPad. Appen har skapat en mapp i iCloud Drive som är döpt till just Cloud File Explorer där allt hamnar som man laddar upp. Till en början fungerade allt perfekt, mappen kunde jag även se i iCloud Drive i Findern på mina datorer. Men, sedan hände något konstigt..vet inte om det var efter att jag skapade några undermappar i mappen Cloud File Explorer på iCloud Drive eller om det beror på något annat.

På min iPhone ser jag mappen och filerna både i iCloud Drive och i den aktuella appen men inte via datorn. Det är precis som den är puts väck!

 

Någon som vet vad som kan vara fel, hur man kan åtgärda problemet eller komma åt filerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på iCloud på webben från din dator. www.icloud.com.
Gå in på iCloud Drive där. Om du ser mappen där så är det synken mellan datorn och iCloud Drive som inte fungerar, då kan du prova med att stänga av iCloud Drive i datorn och sen slå på den igen.

Men, om du inte ser mappen där så är det synken mellan iPhone och iCloud Drive som inte fungerar. Då skulle jag testa med att ta bort den där app:en och sedan lägga till den igen. Eller logga ur och sen in igen på iCloud drive.

(jag har inte app:en själv, men detta är vad jag skulle prova).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på iCloud på webben från din dator. www.icloud.com.

Gå in på iCloud Drive där. Om du ser mappen där så är det synken mellan datorn och iCloud Drive som inte fungerar, då kan du prova med att stänga av iCloud Drive i datorn och sen slå på den igen.

 

Men, om du inte ser mappen där så är det synken mellan iPhone och iCloud Drive som inte fungerar. Då skulle jag testa med att ta bort den där app:en och sedan lägga till den igen. Eller logga ur och sen in igen på iCloud drive.

 

(jag har inte app:en själv, men detta är vad jag skulle prova).

 

 

 

Tack för svaret. Men laddar jag upp bild direkt från Bilder t.ex till iCloud Drive så synkar den direkt. Men visst, det kan vara värt ett försök. Kan ju helt klart vara den själva appen som är problemet. Det jag oroar mig mest för är att jag ska förlora allt material om jag tar bort själva appen. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...