Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Någon ny iPad på ingång?


Orfeus

Rekommendera Poster

Jag är sugen på att uppdatera min iPad Air. Den har lite lite minne och så vore det kul med lite nytt. Det är ingen panik alls, men bra vore ändå i år, eftersom jag har lite pengar på företaget.

Så jag tänkte höra om det även kan vara en ny padda ingång också?
Det ryktas ju mycket om iPhone 8 nu med tio-års jubileum och så, och att nästa generation iPhone ska vara något alldeles extra. Så det känns ju lite fel tid att köpa en ny padda nu, innan all uppdatering med iPhone 8 kommer även till iPad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet. Vänta tills keynoten den 12/9 då vet vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som lappen71 skrev, vänta till stora eventet 12 sep. Jag kan tänka mig att det blir en uppdatering på fler iPads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag svårt att tro.

iPad 5, iPad Pro 10,5" samt iPad Pro 2 12,9" släpptes i juni 2017. Ska de redan anses omoderna och ersättas med nya modeller?

Skulle möjligtvis vara en ny iPad mini som inte har uppdaterats sedan september 2015.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle möjligtvis vara en ny iPad mini som inte har uppdaterats sedan september 2015.

Ja, det är i första hand den jag tänker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren och tankarna!

 

Jag checkade läget nu efter gårdagens event, men inget nytt under solen på iPad-fronten.

 

Jag fick intrycket av att det inte var så mycket nytt och fräckt med de nya modellerna av iPhone.

Som jag tänkte, så om det kommer en exempelvis tryckkänslig skärm nu, kommer säker snart allt fler appar att använda sig av funktionen. Det gör kanske att en mobil utan det snart blir allt mer omodern. Särskilt i mitt fall för en padda som jag använder fler år än en telefon.

 

Men mitt intryck är att det inte var något så revolutionerande med nya iPhone att det är värt att vänta på att samma 'finesser' kommer till ipads innan köp.

 

Håller ni med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett iPhone event primärt så några datorer eller iPads presenteras inte.

 

Tryckkänslig skärm har funnits sedan iPhone 6S och kallas för 3D Touch.

 

Det eviga tjat om revolutionerade. Första iPhone var revolutionerande, modeller som kommer nu är en naturligt utveckling och förbättring på föregående modell.

 

Du ska absolut inte förvänta dig att dom funktioner som kommer med iPhone X Indien närmaste tiden också kommer till iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkade läget nu efter gårdagens event, men inget nytt under solen på iPad-fronten.

Du får kolla in de som släpptes nu i somras.

 

 

Jag fick intrycket av att det inte var så mycket nytt och fräckt med de nya modellerna av iPhone.

Som jag tänkte, så om det kommer en exempelvis tryckkänslig skärm nu, kommer säker snart allt fler appar att använda sig av funktionen. Det gör kanske att en mobil utan det snart blir allt mer omodern.

Det "nya" var bland annat ansiktsigenkänning och induktionsladdning, nytt för iPhone men inte nytt för Samsung.

 

Tryckkänsligheten kom som lappen71 skriver redan i till iPhone 6S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då får det blir en modell från i somras. Tack för era synpunkter! :)

 

 

Det eviga tjat om revolutionerade. Första iPhone var revolutionerande, modeller som kommer nu är en naturligt utveckling och förbättring på föregående modell.

 

Det kan jag hålla med om! Jag tycker dock att även fyran och sexan rejäla lyft, om än kanske inte revolutionerande var rätt ord. Och det har blivit ett rätt urvattnat ord.

Jag tänkte mest, som jag skrev, att om det lanseras funktioner som kommer att användas mycket framöver vill jag inte sitta med gamla grejer. Särskilt inte om jag satsade på nytt ungefär samtidigt som de nya grejerna släpptes och jag kunde veta om det. Men nu känns det inte riktigt så, men det var skönt att stämma av läget med er som har bättre koll än jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får kolla in de som släpptes nu i somras.

 

 

Det "nya" var bland annat ansiktsigenkänning och induktionsladdning, nytt för iPhone men inte nytt för Samsung.

 

Tryckkänsligheten kom som lappen71 skriver redan i till iPhone 6S.

 

Och inbyggt SIM (fast i en lite mindre telefon). Beroende på funktion blev jag riktigt sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...