Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sortera på taggar i en mapp


Minkowski

Rekommendera Poster

Sefr har rätt ! Men jag känner mig lurad av Mac. Igen och igen. ett jevla trixande som inte känns intuitivt.

 

Men du sa ju själv att du hade valt listvy. Men det hade du alltså inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vil inte trycka på någonting alls.

Där har vi pudelns kärna. Du vill inte göra någonting alls.

Faktum är at många är inte intresserad av att se mappar eller storleken på file. Därför finns valet att dölja ovidkommande information. macOS är gjort får många användares tycke och smak därför finns valmöjlighet att visa och dölja.

En brist? Nej en styrka. Att du inte kan förstå det säger mer om dig än macOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men du sa ju själv att du hade valt listvy. Men det hade du alltså inte?

Han säger många saker utan att veta vad han pratar om.

Lovar att han sitter och knyter näven när hans påståenden inte stämmer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men du sa ju själv att du hade valt listvy. Men det hade du alltså inte?

Det var kolumnvy. Finder har listvy, ikonvy, kolumnvy, cover flow vy så att det är inte lätt att veta att man måste befinna sig i listvy.

Upptäckte något konstigt igen. Visserligen ser man nu mapparnas storlek men tittar man på undermappar och deras undermappar så finns ingen info om storlek !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var kolumnvy. Finder har listvy, ikonvy, kolumnvy, cover flow vy så att det är inte lätt att veta att man måste befinna sig i listvy.

Upptäckte något konstigt igen. Visserligen ser man nu mapparnas storlek men tittar man på undermappar och deras undermappar så finns ingen info om storlek !

 

Inte???

 

post-45175-0-28597700-1504545107_thumb.png

 

Snart är det dags att du ber om ursäkt för dina förhastade påståenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte???

 

attachicon.gifSkärmavbild 2017-09-04 kl. 19.09.55.png

 

Snart är det dags att du ber om ursäkt för dina förhastade påståenden.

Din minatyrbild: vet inte vad det är för vy. Jag kan inte få mapparna att visas på detta sätt (de svarta pilarna till vänster)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din minatyrbild: vet inte vad det är för vy. Jag kan inte få mapparna att visas på detta sätt (de svarta pilarna till vänster)

 

Det är listvy. Lägg gärna upp en bild på hur din listvy ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser mina inställning ut. Betänk att dom kan skilja sig lite eftersom jag använder HighSierra (Beta) men man ska få till samma vy.

 

post-45175-0-48207000-1504548039_thumb.png

 

post-45175-0-95993500-1504548050_thumb.png

 

post-45175-0-06290700-1504548063_thumb.png

 

post-45175-0-50127200-1504548084_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara sekundärklick visar Paste.

Jag skrev "sekundärklicka med cmd nertryckt" då får du Move (flytta).

 

Dvs - håll ner knappen cmd (med runsymbolen/fornminne) så ersätts "Klistra in" med "Flytta", när du sekundärklickar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara sekundärklick visar Paste.

Jag skrev "sekundärklicka med cmd nertryckt" då får du Move (flytta).

 

Dvs - håll ner knappen cmd (med runsymbolen/fornminne) så ersätts "Klistra in" med "Flytta", när du sekundärklickar.

Du måste repetera mitt inlägg (eller delar av det) annars vet ej vad det gäller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev xxx eftersom man har bara 3 minuter på sig att redigera, och det jag skrev först var fel, så jag skrev xxx snabbt. Annars blir jag anklagad för "förhastade slutsatser". Men det är Forum som inte tillåter redigering mer än tre minuter efter inlägget är skickat

 

 

Svar #33 Lappen. Samma inställningar här
Expanderad vy får jag bara på Google Drive
I övrigt måste varenda mapp med undermappstruktur ställa Default såsom Lappen har det för Hämtade Filer, dvs jag måste göra samma sak för t ex Pictures mappen också etc
Finns inget enklare sätt ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev xxx eftersom man har bara 3 minuter på sig att redigera, och det jag skrev först var fel, så jag skrev xxx snabbt. Annars blir jag anklagad för "förhastade slutsatser". Men det är Forum som inte tillåter redigering mer än tre minuter efter inlägget är skickat

Oj, nu blev det nog ganska fel där.

 

Nej, du har inte 3 min på dig - du har 15, el 20 (15 tror jag).

 

Om du bara hade 3 min på dig... Hur kunde du sånt fall redigera det inlägget du talar om efter 6 min? :ThumbsUp:

 

post-64246-0-11613400-1504600664.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. hur många minuter har man på sig

 

Oj, nu blev det nog ganska fel där.

Nej, du har inte 3 min på dig - du har 15, el 20 (15 tror jag).

Om du bara hade 3 min på dig... Hur kunde du sånt fall redigera det inlägget du talar om efter 6 min? :ThumbsUp:

attachicon.gif6_minuter.png

Hur många minuter har man för redigering ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. hur många minuter har man på sig

 

Hur många minuter har man för redigering ?

Jag skrev det. :)

 

Oj, nu blev det nog ganska fel där.

 

Nej, du har inte 3 min på dig - du har 15, el 20 (15 tror jag).

 

Om du bara hade 3 min på dig... Hur kunde du sånt fall redigera det inlägget du talar om efter 6 min? :ThumbsUp:

 

attachicon.gif6_minuter.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ....

Nej, vi som svarar på din fråga måste ingenting! Vi är här frivilligt, svarar i mån av tid, intresse och kunskap.

Du som trådstartare förväntas ha tillräckligt med intresse och initiativkraft för att följa svar och kommentarer.

Jag tror att du är vuxen. Om din uppfostran varit otillräcklig för att ge dig kunskaper och färdigheter i samspel mellan människor borde du ta tag i det själv nu när du är vuxen.

Om du har en funktionsvariation som är betydande vad gäller koncentration eller läsförståelse så finns det hjälpmedel.

Du kanske följer tråden på en telefon med liten skärm och har svårt få överblick? berätta för oss så kanske du får bättre gensvar.

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vi som svarar på din fråga måste ingenting! Vi är här frivilligt, svarar i mån av tid, intresse och kunskap.

Du som trådstartare förväntas ha tillräckligt med intresse och initiativkraft för att följa svar och kommentarer.

Jag tror att du är vuxen. Om din uppfostran varit otillräcklig för att ge dig kunskaper och färdigheter i samspel mellan människor borde du ta tag i det själv nu när du är vuxen.

Om du har en funktionsvariation som är betydande vad gäller koncentration eller läsförståelse så finns det hjälpmedel.

Du kanske följer tråden på en telefon med liten skärm och har svårt få överblick? berätta för oss så kanske du får bättre gensvar.

 

Sven

Din fräckhet känner inga gränser... Att ta så mycket skrivyta för icke relevanta raljeranden, det stör oss alla här på Forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din fräckhet känner inga gränser... Att ta så mycket skrivyta för icke relevanta raljeranden, det stör oss alla här på Forumet.

Nej det stör DIG. Mig roar det och dessutom säger han sanningen.

Bara du som inte har någon självinsikt. Det är du som är fräck. Du har fått mycket hjälp men uppvisar ingen tacksamhet på något sätt. Inget tack, inget uppskattande bemötande.

Utan ett arrogant,högfärdigt beteende. Om det beror på din mentala status eller dålig uppfostran är svårt att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din fräckhet känner inga gränser... Att ta så mycket skrivyta för icke relevanta raljeranden, det stör oss alla här på Forumet.

 

Nej, det stör nog faktiskt bara dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...