Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP 17" full spec monster som skall maxas ytterligare


uMBP17

Rekommendera Poster

Efter en del surfande på nätet hittade jag folk som lägger en plastfilm för att få annan färg på tangentbordets bakgrundsbelysning.
Kolla in länkar:

 

http://forum.notebookreview.com/attachments/rainbow-colored-macbook-pro-keyboard-backlight-jpeg.91123/

 

https://forums.macrumors.com/attachments/sam_0436-jpg.405101/

 

Så jävla läckert! Helt galet.. Måste göra det, kommer få magsår annars :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en del surfande på nätet hittade jag folk som lägger en plastfilm för att få annan färg på tangentbordets bakgrundsbelysning.

Kolla in länkar:

 

http://forum.notebookreview.com/attachments/rainbow-colored-macbook-pro-keyboard-backlight-jpeg.91123/

 

https://forums.macrumors.com/attachments/sam_0436-jpg.405101/

 

Så jävla läckert! Helt galet.. Måste göra det, kommer få magsår annars :P

Ser ut som ett gaming-tangentbord. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är backlight (belysningen till tangentbordet) med andra färger, än original.

 

Dessa ligger under tangentbordet, så du måste plocka ur allt utom tangentbordet för att byta backligt till tangentbordet.

 

Pilligt - visst, men det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone X hade varit gött.

Med tanke på att den beskrivits som “supermobil”, får man anta att det är en anpassad mobil för handikappade datoradministratörer: supermobil

// su = super user

 

^_^post-64246-0-18048700-1504007794.gif :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att den beskrivits som “supermobil”, får man anta att det är en anpassad mobil för handikappade datoradministratörer: supermobil

// su = super user

 

^_^:totaltgalen:

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är backlight (belysningen till tangentbordet) med andra färger, än original.

 

Dessa ligger under tangentbordet, så du måste plocka ur allt utom tangentbordet för att byta backligt till tangentbordet.

 

Pilligt - visst, men det går.

 

Precis. Beställde tidigare idag 4 färger, 0,3mm transparent plastfilm, 30x20cm ark.

 

Röd grön blå gul.

 

Ska bli kul! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som ett gaming-tangentbord. :)

Jag är absolut ingen gamer, men det är galet läckert ändå!

 

Med tanke på att den beskrivits som “supermobil”, får man anta att det är en anpassad mobil för handikappade datoradministratörer: supermobil

// su = super user

 

^_^:totaltgalen:

Tss..humor :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en del surfande på nätet hittade jag folk som lägger en plastfilm för att få annan färg på tangentbordets bakgrundsbelysning.

Kolla in länkar:

 

http://forum.notebookreview.com/attachments/rainbow-colored-macbook-pro-keyboard-backlight-jpeg.91123/

 

https://forums.macrumors.com/attachments/sam_0436-jpg.405101/

 

Så jävla läckert! Helt galet.. Måste göra det, kommer få magsår annars :P

 

Måste fråga er här i träden om idéer angående färgerna i tangentbordet.

Jag har beställt 3 ark av varje färg och klurar på hur jag vill ha det.

 

Från vänster till höger, uppifrån och ned, diagonalt?

I vilken ordning, fler av samma färg, etc etc.

 

Kom med förslag och gärna motivering! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Måste fråga er här i träden om idéer angående färgerna i tangentbordet.

Jag har beställt 3 ark av varje färg och klurar på hur jag vill ha det.

 

Från vänster till höger, uppifrån och ned, diagonalt?

I vilken ordning, fler av samma färg, etc etc.

 

Kom med förslag och gärna motivering! :D

Du får pussla ihop dem överlappande till en regnbåge så att du stöttar HBTQIA-rörelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får pussla ihop dem överlappande till en regnbåge så att du stöttar HBTQIA-rörelsen.

 

Har haft tanken med regnbågens färger, lite apple över det också.

Dessutom har jag en apple logo sticker som är i apples reto färger att sätta på den lysande apple loggan på skärmen på beställning.

 

Överlappningen har jag inte tänkt på, går ju få fram fler färger, men undrar hur fan ja ska få dom i ordning samt tjockleken kan bli ett problem.

Arken är på 0,3mm och jag vet inte hur mkt space det finns att spela med.

 

Var kan jag hitta tips kring överlappningen? Regnbågen färger hade vart läckert!

 

Såg nu att apple retro loggan inte har regnbågsfärgerna som jag alltid trott.

Se:

http://logok.org/wp-content/uploads/2014/04/Apple-Logo-rainbow.png

 

Missat det helt.

Kanske går att få till det :)

 

Arken jag köpt är:

http://www.ebay.com/itm/1-x-Color-Transparent-PVC-Acetate-Sheets-Plastic-Film-Thick-0-3-0-5mm-Chose-Size/172620608084?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=471439953571&_trksid=p2060353.m2749.l2649

 

Fler idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars fanns det erbjudanden om fler plastfilmsfärger här, så att man kan göra en regnbåge. Eller Applelogga.

 

Synd bara att det inte står ngt om tjockleken.

Jag får göra det bästa jag kan av de tre färger jag redan beställt.

 

Alternativt beställa:

http://www.ebay.com/itm/6-Transparent-Tapes-1-2-inch-wide-x-25-feet-each-Rainbow-Colors-/380518523646?epid=1148505854&hash=item5898abe2fe:g:SewAAOSw5jpZhF-n

 

12mm bredd, kanske för smalt? Annars smidigt, men vet ju iof inte hur limmet reagerar när den är utsatt för temp i datorn..

 

EDIT: Kan ju sätta av samma bredvid varandra.Tänkte lite för snabbt!

Har inget måttband till hands just nu, men tangenbordet är strax under ett A4 på längden - ca 30cm.

 

300mm/12mm=25 tejp bredder(-ar?)

 

25/6färger= 4,16. dvs, ca 4 hela regnbågar.

 

Så sätter jag dubbla tejpar av samma färg bredvid varandra blir det 2 hela regnbågar!

Kan bli kanon! :D

 

Ifall ngn kan bekräfta att jag inte helt är ute och cyklar eller direkt kan avråda mig pga limmet eller ngt annat så blir det nog en ny beställning.

 

Va säger ni?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Synd bara att det inte står ngt om tjockleken.

Jag får göra det bästa jag kan av de tre färger jag redan beställt.

 

Alternativt beställa:

http://www.ebay.com/itm/6-Transparent-Tapes-1-2-inch-wide-x-25-feet-each-Rainbow-Colors-/380518523646?epid=1148505854&hash=item5898abe2fe:g:SewAAOSw5jpZhF-n

 

12mm bredd, kanske för smalt? Annars smidigt, men vet ju iof inte hur limmet reagerar när den är utsatt för temp i datorn..

Ett tips/en varning angående tangentbord: Jag köpte tangentbordsskydd till mina döttrars MBP 13" Mid 2009. Se bild nedan. Av en tillfällighet när jag skulle fixa till en grej i deras datorer så noterade jag att de samlade väldigt mycket kondensvatten undertill. Så pass att det kan vara risk för att det rinner tillbaka och skadar logikkortet. Jag drog slutsatsen att det öppna tangentbordet på något sätt är del i ventilationen av datorn.

 

lca65-51-31-287-5-c.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du redan har den RAM storlek du är nöjd med så är det ju grymt onödigt att byta till högre hz minnen. Väldigt oekonomiskt för den lilla prestanda ökningen.

 

Jag behöver 16GB, och har idag 8GB 1333, och det skiljer bara 200 spänn, mellan 1600 och 2133, så det var givet.

 

Vill ändå poängtera att totalscoren blir missvisande när vi pratar minnen.

Processer som kräver minne blir ju betydligt snabbare.

Precis som om jag skulle slänga in (nu kan jag inte byta, men iaf..) en snabbare CPU, så skulle det ge totalscoren en mindre ökning och rena CPU poängen skulle öka betydligt mer.

 

Hursom, med 2133 minne och bättre kylning så att thermal throttlingen inte klipper in, eller iaf senare (just nu stryper den ned till 2.7Ghz iställer för att ligga på 3.6Ghz) skulle ge mig en >30% snabbare CPU.

 

Nu vet jag inte hur mkt jag kan lyckas få ned tempen men jag hoppas jag kan få en GB score på 12000+ utan större ansträngning, kanske tom med en jävla mass medvind 13000+, men det är mkt önska inblandat :)

 

Din entusiasm är det inget fel på! :hihihi:

...

Nu är det lika vanligt här på forumet med folk som vill klocka upp Macen som tänder på höns så ett underlag för vad som händer om man slänger i snabbare RAM-minnen är tunt. Det jag sett på nätet angående Macens prestanda att slänga i snabbare minnen är högst marginellt. Tom att köra DDR 4 ökar inte prestandan mer än marginellt. Alltså ca 5%. Säger inte nej att få mer sprutt. Men visa gärna siffror på före och efter. Alltid intresserad! :)

...

Sen är det absolut inget fel på processorprestandan from 2011. Den är faktiskt väldigt bra. Det är bara det att prylarna runt i kring är seega, särskilt den mekaniska hårddisken. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Din entusiasm är det inget fel på! :hihihi:

...

Nu är det lika vanligt här på forumet med folk som vill klocka upp Macen som tänder på höns så ett underlag för vad som händer om man slänger i snabbare RAM-minnen är tunt. Det jag sett på nätet angående Macens prestanda att slänga i snabbare minnen är högst marginellt. Tom att köra DDR 4 ökar inte prestandan mer än marginellt. Alltså ca 5%. Säger inte nej att få mer sprutt. Men visa gärna siffror på före och efter. Alltid intresserad! :)

...

Sen är det absolut inget fel på processorprestandan from 2011. Den är faktiskt väldigt bra. Det är bara det att prylarna runt i kring är seega, särskilt den mekaniska hårddisken. :bla:

 

Tackar! :P

 

Många bäckar små.. :)

 

HDD ska ur så fort jag fått tag i ytterligare en SSD, så det löser sig.

Processorn är ok, förutom att den producerar värme ngt så inåt helvetterrr! :unsure:

dGPU gillar ju inte värme heller.

 

Nu efter att jag igår rengjorde datorn invändigt från damm så ligger jag kring 50-55grader med 4 safari fönster med 14 tabbar tot. En VM linux mint med bara irssi igång.

Jag vet, jag vet.. Väldigt luddigt. Men jag känner inte för att reboota just nu, men kommer göra det och redogöra alla siffror för er - idle + full load.

Utan att borra i botten hoppas jag på att hamna på <33 grader idle och <85 full load efter att kylpastan är bytt.

 

BTW, jag beställde den transparanta tejpen ändå. Jävla skit! Kommer aldirg bli nöjd med den här datorn!! :behave:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW, jag beställde den transparanta tejpen ändå. Jävla skit! Kommer aldirg bli nöjd med den här datorn!! :behave:

Det hoppas jag du blir efter allt jobb. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Även fixat raid-0 och ligger kring 950MB/s r/w.

Nu med en PRO och en EVO samsung SSD. Kommer slänga in 2x PRO och hoppas på 1GB/s r/w då.

 

Återkommer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja på! :)

Komma över 13000 i GB score kan ev gå med ny kylpasta, har 2 som ligger och väntar, men tar tid.. drygt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...