Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skicka länk till mapp på iCloud Drive


Minkowski

Rekommendera Poster

Kan jag skicka en länk till en mapp på iCloud Drive till någon som inte har iCloud ?

Det kan man på Google Drive , Drop Box osv, men jag har inte sett det på iCloud.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funktionen kommer med High Sierra och iOS 11

Filer ja,mappar nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen upptäcker jag en sådan elementär sak som inte finns hos Mac men det finns hos alla andra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen upptäcker jag en sådan elementär sak som inte finns hos Mac men det finns hos alla andra

Fast riktigt så kan man inte se det - eftersom man inte kan jämföra iCloud med gDrive/Dropbox på det sättet. Däremot är det ju bra om det nu kommer en sån funktion. :yeahbaby: Är säkert en önskemål från användare, som de lyssnat på/tagit in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte jämföra alla dessa cloud-tjänster med varandra ??

Jämförelser finns bl a på YouTube. Varför är iCloud en klass för sig som inte tål jämförelse ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte jämföra alla dessa cloud-tjänster med varandra ??

Jämförelser finns bl a på YouTube. Varför är iCloud en klass för sig som inte tål jämförelse ??

För de har olika design, syfte och användningsområden. iCloud är inte i en klass för sig själv, som något bättre, utan bara ett helt annat program/tjänst/verktyg som jobbar mer direkt med användaren och systemet. Jämfört med andra, som är mer fristående, renodlade, lagrings- och backuptjänster. då jobbar man ofta mer med en (1) tjänst, och hur den skall arbeta.

 

Sen finns det andra, som är än mer specifikt gjorda för samarbete och dela arbeten/filer med varandra än t ex gdrive och Dropbox. T ex Teamviewer, coLAB osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de har olika design, syfte och användningsområden. iCloud är inte i en klass för sig själv, som något bättre, utan bara ett helt annat program/tjänst/verktyg som jobbar mer direkt med användaren och systemet. Jämfört med andra, som är mer fristående, renodlade, lagrings- och backuptjänster. då jobbar man ofta mer med en (1) tjänst, och hur den skall arbeta.

 

Sen finns det andra, som är än mer specifikt gjorda för samarbete och dela arbeten/filer med varandra än t ex gdrive och Dropbox. T ex Teamviewer, coLAB osv.

TeamViewer har jag på min dator och den tillhör en annan familj av appar, de har ingen molntjänst alls. Du kan inte lagra filer på TeamViewer så att iEric blandar säsongen med fasongen. YouTube - här gör man jämförelser med iCloud- Dropbox - GDrive- Amazon Cloud. Detta skulle naturligtvis inte iEric acceptera eftersom iCloud inte tål att jämföras med något annat, den är omöjlig att kritisera. Det är den attityden som man stöter på här på Forum: det tillåts ingen jämförelse , ingen kritik mot Mac appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är otroligt underligt att du envisas med att använda saker som du inte gillar.

Kul också att du kör med det klassiska argumentet att du "inte får säga" när någon inte håller med dig.

 

Om du nu vill dela ut en mapp är det väl skitsamma vilken tjänst du använder, du använder ju tydligen Dropbox så vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta skulle naturligtvis inte iEric acceptera eftersom iCloud inte tål att jämföras med något annat, den är omöjlig att kritisera.

Nu får du ge dig... Blanda inte mig i din skıt. post-64246-0-46281100-1504363136.gif

 

Den är fullt möjlig att kritisera. Jag använder inte ens iCloud (av olika anledningar), bl a för att det inte fyller de behov jag har. Och som jag skrev:

 

iCloud är inte i en klass för sig själv, som något bättre, utan bara ett helt annat program/tjänst/verktyg som jobbar mer direkt med användaren och systemet.

 

Den är varken i en klass för sig (som du antydde innan), eller omöjlig att kritisera. Bara det att den är ett helt annat program, än de du jämför med/mot - även om vissa delar av iCloud kan vara liknande. Men iCloud är såpass mkt större, och integrerat så mycket med olika delar i systemet Så, för att göra det enkelt: se iCloud som en förlängning av systemet, där de andra är externa online-tjänster.

 

 

Det är nog bra om du taggar ner lite. Inte spec snyggt att kritisera de som försöker svara på alla dina frågor. Ett litet tack då och då, och försöka ta in det vi skriver, vore nog bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du ge dig... Blanda inte mig i din skıt. attachicon.gifdish.gif

 

 

Det är nog bra om du taggar ner lite. Inte spec snyggt att kritisera de som försöker svara på alla dina frågor. Ett litet tack då och då, och försöka ta in det vi skriver, vore nog bra.

Ibland har vi fått lösningen här på Forumet när Supporten inte kunde svara. Det har jag skrivit. Ju.

Dessa frågor har andra haft nytta av också. Det visar att Photos är full av tricks.

Men IEricF - han/hon kan tillåta sig personliga påhopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men IEricF - han/hon kan tillåta sig personliga påhopp.

Ja, jag tillät att du skrev:

 

Detta skulle naturligtvis inte iEric acceptera eftersom iCloud inte tål att jämföras med något annat, den är omöjlig att kritisera.

Borde kanske inte ha släppt igenom den.

 

- - -

 

Ibland har vi fått lösningen här på Forumet när Supporten inte kunde svara. Det har jag skrivit. Ju.

Dessa frågor har andra haft nytta av också. Det visar att Photos är full av tricks.

Ja, men det var ju inte det jag svarade på. Det var ju på din fråga varför man inte kan jämföra iCloud med andra tjänster, t ex gDrive/Dropbox, på det sättet du vill jämföra de på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat N inlägg till “Några olika frågor om bilder och Photos”. /Eric

 

 

Eftersom tråden är besvarad (#2), och diskussionen är off-topic, stänger vi tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...