Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låst NAS, nytt försök


Randolph Scott

Rekommendera Poster

Randolph Scott

Hej,

jag skrev det här tidigare, den 13:e Juni. Någon kommentar blev det aldrig. Nu gör jag ett nytt försök.

 

Jag har en Seagate Central NAS 4TB, som jag använder för back up med Time Machine. Den har installerats och används till en början. Det var ett tag sedan. När jag nu åter vill fortsätta, kräver Time Machine ett lösenord, som jag dock inte kan minnas att jag skrev in förut. Nu kommer jag naturligtvis inte åt innehållet, eller fortsätta.

Min fråga är således: finns det en möjlighet att kunna "formatera om" NASen? Att innehållet raderas gör inget, då jag nu skulle vilja börja om från början igen.

NASen dyker ju inte ens upp på skrivbordet, så jag kan varken markera och/eller formatera om den. NASen är ca. ett år gammal, datorn en iMac 27"-2015.

Kanske någon har en idé?

vänliga hälsningar

Randolph

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du konsulterat manualen? Du kanske måste återställa den om det inte finns någon möjlighet att återställa lösenordet.

Normalt brukar NAS tillverkarna ha ett program som man kan installera på datorn som gör att man kan ansluta till den och komma in i gränssnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...