Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

YouTube


engelbrekt

Rekommendera Poster

Vad har hänt med YouTube? Stendött. Får inte igång sökningen. Finns någon som kan lotsa in mig? Vet att det har skett en förändring/försämring?

mvh

Bo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är något konstigt med Youtube. Ändrat gränssnitt och det går ibland inte att starta klippen. Har ingen lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har bytt gränssnitt, det är allt. I övrigt rullar det, för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har bytt gränssnitt, det är allt. I övrigt rullar det, för mig.

 

 

Kan ju bero på att jag köra High Sierra beta men betvivlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt med YouTube? Stendött. Får inte igång sökningen. Finns någon som kan lotsa in mig? Vet att det har skett en förändring/försämring?

mvh

Bo

Avser du appen i Iphone eller annan IOS-enhet eller menar du via webbläsare i datorn/mobilen? (Tråden ligger i Program > Övriga program)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig var problemet uBlock Origin. Om det beror på design förändringen vet jag inte. Men efter byte till AdBlock fungerade det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig var problemet uBlock Origin. Om det beror på design förändringen vet jag inte. Men efter byte till AdBlock fungerade det igen.

Har uBlock, och det har funkat bra med nya designen. Måste bero på något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt med YouTube? Stendött. Får inte igång sökningen. Finns någon som kan lotsa in mig? Vet att det har skett en förändring/försämring?

mvh

Bo

Den nya designen kunde man börja använda för ett tag sen. Provade lite, men tyckte den var ful + att ett tillägg i webläsaren inte fungerar med den.

 

Igår, eller om det var i förrgår, så rullade de ut den helt, men... Nu kommer jag inte ihåg var den låg, men i någon av menyerna där, i inställningarna - finns ett alternativ att gå tillbaka till den gamla designen. Så kan man välja den och det kommer upp ett litet miniformulär man får välja ett alternativ om varförman vill byta tillbaka. Bl a om den inte fungerar. Prova det. :crossfingers::yeahbaby:

 

Annars prova att reset'a webläsaren, rensa ut YouTube's cookies osv. Eftersom många cookies hanterar utseende och inställningar kan det säkert vara det som inte hänger med i uppgraderingen.

 

Hoppas det löser sig. :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uBlock, och det har funkat bra med nya designen. Måste bero på något annat.

Inte för mig. Med uBlock= fungerar inte, Utan uBlock=fungerar

 

Troligtvis är inte uBlock kompatibelt med senaste betan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man har Ublock måste inte innebära något särskilt, man kan ju välja en massa olika där. Så har man olika inställningar kan det ge skilda symtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma inställningar hela tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma inställningar hela tiden

Det är väl en annan uBlock för Safari? Om det kanske kan påverka? uBlock Origin och FF funkar bellclean.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning. Har haft samma uBlock hela tiden med samma inställningar. Efter youtube ändrade sin sida slutade videos att fungera. Avaktiverade uBlock då fungerade det igen. Så jag drar slutsatsen att uBlock är boven i dramat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla vilken variant det är när jag kommer hem men det är helt klart den som ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den varianten, det finns som sagt flera Ublock.

Ska kolla vilken variant det är när jag kommer hem men det är helt klart den som ställer till det.

Det finns uBlock, och uBlock Origin (bättre), och sen är det väl en egen variant av den som gjorts (portats) i efterhand för Safari. Tidigare fanns det en uBlock (inte origin) för Safari.

 

Ja, gör det, och kolla gärna med/mot en annan webläsare med. Både FF och Chrom* kan köra uBlock Origin.

 

uBlock Origin :: Tillägg för Firefox

uBlock Origin - Chrome Web Store

 

Här är den för Safari: https://github.com/el1t/uBlock-Safari#ublock-originfor-safari (en port).

 

Och här är den gamla som var till Safari: uBlock - Home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan laddar om konstant, undantaget är att ibland funkar länkar till klipp.

 

Rensade Safaris historik, ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Mac OS Sierra 10.12.6 och Safari 10.1.2?

 

10.10.5. Safari 10.1.2 samt uBlock 0.9.5.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...