Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Parkoppla Apple Watch - felmeddelande


Nipa03

Rekommendera Poster

Hej, har precis köpt en beg Apple watch. När jag försöker parkoppla så får jag upp på telefonen att programvaran på denna iPhone är föråldrad. Jag har en iPhone 6 med iOS 10.3.3. Jag har även testat att återställa iPhone och installerat om den bara i rent felsökningssyfte. När jag klickar på den ruta som kommer upp, jag kan välja på uppdatera nu, eller avbryt parkoppling, så skickas jag endera vidare till uppdateringssidan under inställningar (dör står att jag inte behöver uppdatera min iPhone) och klickar jag på avbryt Parkoppling så avbryts det.

Jag kan med andra ord inte parkoppla min klocka så den går att använda. Har provat starta om den både mjukt och hårt men det verkar som att felet ligger i att telefonen upplevs som ej uppdaterad.

 

Någon som råkat ut för detta någon gång? Förslag på åtgärder jag kan prova?

Tackor förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna tråd kanske ska ligga under Apple watch och inte iPhone.

 

Vilket fall har jag kontaktat Apple och de berättar att det ligger en beta version i klockan vilket gör att den tycker telefonen har ett gammalt iOS. Logiskt faktiskt. Då det inte går att gå tillbaka till det tidigare iOS (i klockan) måste jag skicka in den till Apple och de hjälper till att nedgradera iOS hos sig. Efter det ska klockan fungera enligt uppgift. Bra service av Apple där måste jag säga.

 

Tänkte om problemet uppstår för någon annan. Tråden kanske kan flyttas av moderator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...