Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e-snobben

Radera alla programfiler från TM-kopia

Rekommendera Poster

Finns det avinstallerare som tar bort hela program från Time Machine? Dvs, plistfiler och allt sånt som en avinstallerare tar bort från hårddisken. Så att man slipper ha "rester" av programmet liggandes i backuper.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget program som gör det för program som är sparade på TimeMachine, så man får helt enkelt se till att radera program ordentligt i datorn, då tas ju programmet och dess installationsfiler inte med i nästa säkerhetskopia.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller så raderar du hårddisken i Timemachine och tar en ny fräsch backup.

Det gör du med Airportverktyget

Se bara till att ha en backup på annan hårddisk också, typ SuperDuper eller CCC

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inget program som gör det för program som är sparade på TimeMachine, så man får helt enkelt se till att radera program ordentligt i datorn, då tas ju programmet och dess installationsfiler inte med i nästa säkerhetskopia.

Det är så jag har gjort hittills.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det avinstallerare som tar bort hela program från Time Machine? Dvs, plistfiler och allt sånt som en avinstallerare tar bort från hårddisken. Så att man slipper ha "rester" av programmet liggandes i backuper.

Inte program, men om du vet vad du vill radera, exempelvis Google Chromes Application Support-mapp, så kan du göra som i dumpen nedan när du går in i Time Machine. Ett sätt att ta reda på vad som har hamnat var efter installation är att dra programmet till App Cleaner så listas alla filer som är associerade med installationen och anger sökväg (tryck sedan avbryt så händer inget oförutsett). Se dump.

post-28798-0-59508100-1503912381_thumb.jpg

post-28798-0-15728500-1503912485_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller så raderar du hårddisken i Timemachine och tar en ny fräsch backup.

Det gör du med Airportverktyget

Se bara till att ha en backup på annan hårddisk också, typ SuperDuper eller CCC

Punkt 2 är jag med på. Men enligt punkt 3 så ska det finnas en knapp som heter "Radera hårddisken". Nån sån knapp hittar inte jag.

post-528-0-91975200-1503924600_thumb.png

post-528-0-83760800-1503924609_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte program, men om du vet vad du vill radera, exempelvis Google Chromes Application Support-mapp, så kan du göra som i dumpen nedan när du går in i Time Machine. Ett sätt att ta reda på vad som har hamnat var efter installation är att dra programmet till App Cleaner så listas alla filer som är associerade med installationen och anger sökväg (tryck sedan avbryt så händer inget oförutsett). Se dump.

attachicon.gifdump.jpg

attachicon.gifdump 1.jpg

Jo jag känner till det där med "radera alla" med ett visst namn. Dessvärre har jag redan raderat programmet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Punkt 2 är jag med på. Men enligt punkt 3 så ska det finnas en knapp som heter "Radera hårddisken". Nån sån knapp hittar inte jag.

attachicon.gifSkärmavbild 2017-08-28 kl. 14.48.46.png

attachicon.gifSkärmavbild 2017-08-28 kl. 14.48.00.png

post-113-0-63718600-1503950343.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...