Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flyttat "Bilder" till extern hårddisk men....


PaTa74

Rekommendera Poster

Hej

Är ny Mac användare/ägare och är jätte nöjd.. :D

Men jag har ett problem som jag inte kommer tillrätta med, jag vill att alla mina foton/bilder ska finnas på en av mina två externa hårddiskar i stället för att ligga i mac'ens hårddisk. Jag följde detta

och allt verkar gått vägen. Bilderna ska nu ligga på min LaCie externa hårddisk och gör så när jag går in på den. Jag har raderat allt i mappen Bilder på mac'en och bilder som kommer via Iphone/ICloud lägger sig fint i den externa hårddisken. Men enligt den lokala hårddisken ligger det fortfarande kvar 6,11gb bilder men som inte finns, klickar jag på bilder kommer jag till den externa hårddisken (LaCie). Går jag in på Bilder via Finder så är mappen Bilder tom, Vad har jag missat?. Hur kan jag se till att inga foton/bilder kommer att ligga i den lokala hårddisken?

 

 

Tack på förhand..

 

Pata

post-80932-0-35729900-1503824603_thumb.png

post-80932-0-04260300-1503825579_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder är en sortering som visar alla bilder som finns i systemet, alla filer som identifieras som bildfiler, alltså inte bara i programmet Bilder eller i mappen Bilder. Dessa bilder kan ligga varsomhelst, kan ävem vara bildfiler relaterade till olika program och dokument. Mig veterligen inkluderas även systemets bakgrundsbilder och bilder för skärmsläckare..

 

Om din mapp Bilder är tom och du har flyttat Bilder-biblioteket till en extern hårddisk, då har du gjort rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar...

Är det 6gb bilder i systemet....oj..

Men ok, var det så enkelt..och ja, jag har tömt papperskorgen.

 

Tack för hjälpen.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte bara i själva systemet men det kan finnas bilder lite överallt, som kan vara relaterat till olika program du har installerat. Den räknar alla bildfiler som den hittar på den lokala / inbyggda hårddisken oavsett var de ligger. Om du har flyttat ditt bildbibliotek till extern hårddisk och raderat innehållet i mappen Bilder, ja då har du ju flyttat över alla dina bilder om du inte har haft bilder på andra ställen. Så de bildfilerna som systemet fortfarande hittar bör då vara andra bildfiler än dina foton...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...