MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Johaksson

Problem med iCloud och Bilder.

Rekommendera Poster

Hej.

Har stora problem med programmet Bilder i min iMac mid2011.

Köpte datorn begagnad och återställd för ett par veckor sedan.

Jag har ca 120GB bilder på iCloud som jag ville ha ner på datorn såklart.

Det gick efter mycket lång tid!

Sen importerade jag några nya bilder till programmet för 3 dagar sedan, men dessa bilder vägrade synka med iCloud!
Fick tips här på forumet att stänga av iCloud Bildbibliotek och sätta på det igen.
Vilket jag testade, men nu kan jag inte sätta igång det igen för då vill bara datorn att jag ska uppgradera iCloud till 2TB ist för mina nuvarande 200GB för att jag inte har plats?

iCloud ser alltså att jag har 160GB bilder på datorn och bara 60GB ledigt på iCloud.

MEN, 120GB av dom är ju samma bilder!! Fattar inte programmet det?

Vad ska jag göra?

post-78222-0-32792400-1503396739_thumb.png

post-78222-0-72182300-1503396744_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid uppgradera tillfälligt och sen nedgradera igen när synkningen är klar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller ta bort bilderna på iCloud (kan du göra via webben) och sedan ladda upp de du har i datorn, för såvitt jag förstått så har du alla bilder i datorn redan?

Redigerad av Raphael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller ta bort bilderna på iCloud (kan du göra via webben) och sedan ladda upp de du har i datorn, för såvitt jag förstått så har du alla bilder i datorn redan?

Jo men med en 0,2mbit/s upp så tar det en evighet och lite till att ladda upp bilderna från datorn.... ska ju verkligen inte behövas...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan ju alltid uppgradera tillfälligt och sen nedgradera igen när synkningen är klar.

Tänkte det med men ska det verkligen va enda sättet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För får programmet för sig att ladda upp alla bilderna en gång till som dubbletter hade ju vart förödande....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte det med men ska det verkligen va enda sättet...

Jag tror att det blir svårt med andra lösningar nu. Lite sent att säga nu, men det hade varit lättare att prova andra lösningar om du inte hade stängt av synken redan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att det blir svårt med andra lösningar nu. Lite sent att säga nu, men det hade varit lättare att prova andra lösningar om du inte hade stängt av synken redan.

Jo jag sökte ju i forumet på lösningar och den generella lösningen var tydligen att göra såhär...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tidigare haft samma problem, och då hittat en lösning som går ut på att ta bort det wifi man använder från nätverksinställningar, och sen lägga till det igen. Har faktiskt fått igång synken för mig flera gånger.

Men lösningen med att uppgradera utrymmet på iCloud och sen nedgradera igen kostar ju inte många kronor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tidigare haft samma problem, och då hittat en lösning som går ut på att ta bort det wifi man använder från nätverksinställningar, och sen lägga till det igen. Har faktiskt fått igång synken för mig flera gånger.

Men lösningen med att uppgradera utrymmet på iCloud och sen nedgradera igen kostar ju inte många kronor.

Testade det nu precis, uppgraderade till 2TB och startade synken.

Verkar som att alla bilderna laddas upp igen, vad jag kan se nu. Överför 20000 objekt!

Helt otroligt.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja man undrar ju verkligen vad det är för fel på programmet Bilder och iCloud bildbibliotek.

Bildbiblioteket håller verkligen på att laddas upp på iCloud IGEN!

MEN, mitt använda utrymme blir inte mindre! Så det verkar som att bilderna laddas upp igen och ersätter dom som redan ligger där?

Otroligt märkligt att programmet inte känner av det!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har även pratat med Apple supporten för att få mina pengar tillbaka för 2TB lagringsutrymmet som jag hade i 1 tim och fick betala 89:- för innan jag nedgraderade till 200GB igen och fick ytterligare en faktura på 29:- som jag precis hade betalat innan jag uppgraderade till 2TB .

Ja sicken soppa.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja man undrar ju verkligen vad det är för fel på programmet Bilder och iCloud bildbibliotek.

Bildbiblioteket håller verkligen på att laddas upp på iCloud IGEN!

MEN, mitt använda utrymme blir inte mindre! Så det verkar som att bilderna laddas upp igen och ersätter dom som redan ligger där?

Otroligt märkligt att programmet inte känner av det!?

Systemet måste ju ha båda bilderna för att kunna jämföra dem. Så antingen måste allt laddas upp till molnet eller ner till datorn. Eftersom molnet är grundversionen, dit alla dina enheter synkas, är det naturligt att allt laddas upp dit för att jämföras och synkas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Systemet måste ju ha båda bilderna för att kunna jämföra dem. Så antingen måste allt laddas upp till molnet eller ner till datorn. Eftersom molnet är grundversionen, dit alla dina enheter synkas, är det naturligt att allt laddas upp dit för att jämföras och synkas.

Såklart är det väl så som du säger! Tänkte inte riktigt så i min irritation ;)

Har krabbat med detta i 3 dagar nu! :(

Men man kan ju tycka att det borde gå att jämföra bilderna smidigare, typ filnamn+storlek?

En sak är ju säker iaf, att jag aldrig kommer stänga av iCloud-bildbibliotek igen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu