Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App för att se SVT:s kanaler


Alix

Rekommendera Poster

SVT play-appen innehåller inte de livesända kanalerna (jag har frågat och de funderar på det). Exempelvis C More-appen har dock dessa kanaler. Men jag vill/kan inte betala för den. Och jag vet att jag kan köra kanalerna från SVT play-appen på Iphone till Apple TV 4 via Airplay. Men det vill jag inte. Jag gav mig in i IPTV-app-träsket med alla långa och struliga länkar, men det har jag ingen lust till att pyssla med heller. Så finns det någon gratisapp som livesänder SVT:s kanaler? Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det gör det inte längre nu när Magine la ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag vet att jag kan köra kanalerna från SVT play-appen på Iphone till Apple TV 4 via Airplay. Men det vill jag inte.

 

Varför vill du inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du inte det?

Mest för att det krånglar. Plötsligt blir rutan grå och/eller så får jag bara ljud. Orkar inte forska i det. Det är mer pålitligt att skicka från Iphone till Chromecast, ironiskt nog. Men också för att eftersom jag har köpt en ATV vill jag kunna använda den. Jag är beredd att instämma i vad den här grinige gubben har att säga om Apple...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest för att det krånglar. Plötsligt blir rutan grå och/eller så får jag bara ljud. Orkar inte forska i det. Det är mer pålitligt att skicka från Iphone till Chromecast, ironiskt nog. Men också för att eftersom jag har köpt en ATV vill jag kunna använda den. Jag är beredd att instämma i vad den här grinige gubben har att säga om Apple...

 

 

Kan inte säg varför AirPlay inte fungerar för dig men här fungerar det varje gång jag använder det.

 

Nu är det inte Apple´s fel att det inte finns någon app som gör att du gratis kan titta på SVT´s utbud.

 

Det finns ett sätt och det är att gå genom Plex med en extern digitalantenn som man ansluter till den datorn som PMS r installerad på.

Då får du också inspelningsfunktion.

https://www.plex.tv/features/live-tv-dvr/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte säg varför AirPlay inte fungerar för dig men här fungerar det varje gång jag använder det.

 

Nu är det inte Apple´s fel att det inte finns någon app som gör att du gratis kan titta på SVT´s utbud.

 

Det finns ett sätt och det är att gå genom Plex med en extern digitalantenn som man ansluter till den datorn som PMS r installerad på.

Då får du också inspelningsfunktion.

https://www.plex.tv/features/live-tv-dvr/

Kanske för att mobilen är gammal, en Iphone 5s? Mjukvaran är den senaste, men Apple TV 4 är nyare.

Nej, det är inte Apples fel. Jag tror SVT kan vara förhindrade att utveckla appen av rättighetsskäl. Ibland ser jag i tablån att en film sänds, men visas inte i SVT Play.

Tack, det med Plex får jag ta och undersöka.

 

... om han betalar tv-licens ...

Nej, det gör jag inte eftersom jag saknar tv-mottagare i lagens och rättspraxisens mening. Jag har kollat upp saken och det finns inget lagstöd för att ändå betala licens, trots att man saknar avgiftspliktig tv-mottagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har städat upp tråden från irrelevanta inlägg om person och inte sak. Håll er till ämnet. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har städat upp tråden från irrelevanta inlägg om person och inte sak. Håll er till ämnet. // sevensleeper

 

Har någon klagat?

Effekten av din städning blir att mitt svar till Alix försvann, medan hans fråga står kvar…

Om det är ok med honom får du för min del gärna städa bort också mitt inlägg och hans svar. Som det är nu är det bara obegripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är det inte.

 

Det respekterar jag.

Å andra sidan var det inte ok med mig att mina inlägg togs bort, men det är knappast något jag kan lasta dig för.

 

Edit: Vår diskussion om detta är tydligen obsolet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...