Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alternativ till Adobe FireWorks?


mpower

Rekommendera Poster

Någon som kan ge mig något bra tips om ett grafiskt program som kan ersätta FireWorks? En gång i tiden ersatte jag just Photoshop med FireWorks, då just FireWorks var ett bättre alternativ för mig. Stort plus att arbeta med vectorgrafik och pixlar i ett och samma program.

 

Jag använder det i huvudsak för webbgrafik och inte för retuschera bilder och sådant avancerat. Har tittat lite på Sketch och Antetype men vet inte riktig om det är riktigt rätt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Har redan provat Gimp vilket inte är något för mig. Illustrator använder jag till viss del redan, tyvärr saknar programed just den biten som FireWorks har när det gäller traditionell pixelgrafik. FireWorks är ju som Illustrator och Photoshop i ett och samma program men dock inte lika avancerat. Ska kika på Inkscape. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan provat Gimp vilket inte är något för mig. Illustrator använder jag till viss del redan, tyvärr saknar programed just den biten som FireWorks har när det gäller traditionell pixelgrafik. FireWorks är ju som Illustrator och Photoshop i ett och samma program men dock inte lika avancerat. Ska kika på Inkscape. :)

Inkscape är riktigt bra, men jag har aldrig kommit in i det ordentligt. Men det finns många videos och guider man kan kika på: https://duckduckgo.com/?q=!yt+inkscape :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inkscape är riktigt bra, men jag har aldrig kommit in i det ordentligt. Men det finns många videos och guider man kan kika på: https://duckduckgo.com/?q=!yt+inkscape :yeahbaby:

 

 

Tack för tipset men det känns inte riktigt som min typ. Håller mig till gamla trogna FireWorks så länge i väntan på annat som kanske passar bättre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah...har precis tittat lite mer noggrant på Affinity Designer vilket definitivt verkar vara vad jag letar efter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...