Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Laddning lyser, men inget start ljud, svart skärm och tangentbord


alknutss

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har ett stort problem.

 

Jag använde datorn igår kväll, den sattes i viloläge genom att jag stängde skärmen (brukar oftast göra detta). I morse så startade den inte när jag öppnade upp den.

 

Skärmen är svart.

Inga lampor på tangentbordet lyser eller reagerar på tryck (exempelvis caps eller sådant)

Jag hör inget fläktjud eller någon indiakation på att datorn startar överhuvudtaget.

 

Det ända "livstecken" jag har är laddningsfuktionen. När jag satte i laddaren så lyste den orange - eller grön, nu när den är färdigladdad.

 

 

Hjälp vad ska jag göra!

 

Datorn är en Air, 13 tum, 1,5-2 år gammal.

 

/Anna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har varit uppe flera gånger.

 

Kan avhjälpas av att koppla ifrån batteriet och återansluta det.

 

Du behöver en Pentalobe 1.2 mejsel för att skruva bort plåten på undersidan.

 

 

 

Andra gånger har det kommit fram att någon har spillt i datorn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har ett stort problem.

 

Jag använde datorn igår kväll, den sattes i viloläge genom att jag stängde skärmen (brukar oftast göra detta). I morse så startade den inte när jag öppnade upp den.

 

Skärmen är svart.

Inga lampor på tangentbordet lyser eller reagerar på tryck (exempelvis caps eller sådant)

Jag hör inget fläktjud eller någon indiakation på att datorn startar överhuvudtaget.

 

Det ända "livstecken" jag har är laddningsfuktionen. När jag satte i laddaren så lyste den orange - eller grön, nu när den är färdigladdad.

 

 

Hjälp vad ska jag göra!

 

Datorn är en Air, 13 tum, 1,5-2 år gammal.

 

/Anna

 

Händer att min MBAir från 2012 gör likadant, väldigt sällan men det händer. För mig hjälper det att hålla in "Powerknappen" i ca 10 sekunder (tvingad avstängning), för att sedan vänta några sekunder och slå på den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har varit uppe flera gånger.

 

Kan avhjälpas av att koppla ifrån batteriet och återansluta det.

 

Du behöver en Pentalobe 1.2 mejsel för att skruva bort plåten på undersidan.

 

 

 

Andra gånger har det kommit fram att någon har spillt i datorn....

Ok. Ja men jag har läst nästan alla inlägg som finns omkring det, men tycker det verkar som att andras datorer faktiskt går igång, men bara saknar bild.. Jag har nada!

 

Ok - skruva upp den... Men gäller verkligen försäkring och konsumentskydd och sånt om man själv har öppnat den?

 

Jag har ju en 3 årig dotter - så att något är spillt kan inte uteslutas.. Men med hänsyn till att den fungerade vid 22 tiden, när hon låg och sov, och inte fungerade på morgonen innan hon vaknat, så har jag svårt att tro att hon har trippat in i vårt sovrum med sin drickdunk mitt i natten haha. Men man vet ju aldrig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Händer att min MBAir från 2012 gör likadant, väldigt sällan men det händer. För mig hjälper det att hålla in "Powerknappen" i ca 10 sekunder (tvingad avstängning), för att sedan vänta några sekunder och slå på den igen.

Det har jag provat. Ingen reaktion. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...