Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skum rysk text i betalningsinställningar


jockepe

Rekommendera Poster

Jag fick min Macbook Pro nyligen men har sedan tidigare haft en iPad (som jag fortfarande har) och en iPhone (som jag hade för länge sedan).

Under

 

Systeminställningar > iCloud > Kontodetaljer > Betalning > Detaljer... (för mitt VISA-kort, som har förfallit.. en annan fråga är hur man tar bort kortet, det verkar inte finnas någon funktion för det...)

 

finns ett fält "Betalningsmetod". I drop-down-listan fanns några alternativ på ryska (se bild1) - resten av texten i dialogen var dock på svenska. Det gör att jag drar öronen åt mig ordentligt då Ryssland ju är känt för sin korruption och sin hacking. Men andra gången jag gick in så står det på svenska (se bild2). Kan man dra någon slutsats av detta? Är mitt konto komprometterat?

 

Joachim

post-80898-0-40424000-1502736677_thumb.png

post-80898-0-86092700-1502736684_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min Macbook Pro nyligen men har sedan tidigare haft en iPad (som jag fortfarande har) och en iPhone (som jag hade för länge sedan).

Under

 

Systeminställningar > iCloud > Kontodetaljer > Betalning > Detaljer... (för mitt VISA-kort, som har förfallit.. en annan fråga är hur man tar bort kortet, det verkar inte finnas någon funktion för det...)

 

finns ett fält "Betalningsmetod". I drop-down-listan fanns några alternativ på ryska (se bild1) - resten av texten i dialogen var dock på svenska. Det gör att jag drar öronen åt mig ordentligt då Ryssland ju är känt för sin korruption och sin hacking. Men andra gången jag gick in så står det på svenska (se bild2). Kan man dra någon slutsats av detta? Är mitt konto komprometterat?

 

Joachim

Knappast. Men Icloud är rätt så skakigt, är min erfarenhet. Liksom "localizations" överlag, min mini heter fortfarande något på slovakiska. En del får inloggningsrutan på annat språk. Och så vidare.

 

Ta bort kort gör du i App Store > Affär > Visa mitt konto... eller Itunes Store > Konto > Visa mitt konto...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...