Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera gammal Java-version - säkert?


acroyear2

Rekommendera Poster

Hej alla!

Jag använder ett musikprogram som heter Ableton Live. Ableton kommer med ett ytterligare program som heter Max for Live (MFL), som jag är väldigt nyfiken på. Men när jag försöker starta ett MFL-plugin kommer det bara upp en popup-skylt som lyder: "Om du vill öppna 'detta Java-program' måste du installera den äldre Java SE 6 Runtime". Sedan följer en länk till en nedladdningssida på Apples hemsida.

 

Jag har noll koll på java, och när jag googlade runt verkade det som om det kan innebära någon form av säkerhetsrisk att installera den äldre versionen? Är det någon kunnig som vet om detta stämmer?

Jag vill hemskt gärna kunna använda MFL, men inte om det innebär en säkerhetsrisk, liksom.

 

Jag kör macOS Sierra 10.12.6. för övrigt.

 

Oerhört tacksam för alla tips och råd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte säkert. Men det är ingen större fara så länge du inte använder det med en webbläsare. Se till att bocka ur eventuella sådana inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte säkert. Men det är ingen större fara så länge du inte använder det med en webbläsare. Se till att bocka ur eventuella sådana inställningar.

 

 

Men då kommer med andra ord webbsidor som exempelvis Youtube att inte riktigt fungera som de skall?

Det är föga tilltalande. Jag får ta mig en funderare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då kommer med andra ord webbsidor som exempelvis Youtube att inte riktigt fungera som de skall?

Det är föga tilltalande. Jag får ta mig en funderare.

Du blandar nog ihop Javascript och Java. Det är helt skilda saker. Java har egna inställningar där man anger tillgänglighet för webbläsare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du blandar nog ihop Javascript och Java. Det är helt skilda saker. Java har egna inställningar där man anger tillgänglighet för webbläsare.

 

 

Haha, japp, jag blandade definitivt ihop de båda. Men då var det inte lika kritiskt med andra ord. Då får det bli till att tanka ned den äldre java-versionen, och se till att göra det otillgängligt för webbläsare. Stort tack för hjälpen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, japp, jag blandade definitivt ihop de båda. Men då var det inte lika kritiskt med andra ord. Då får det bli till att tanka ned den äldre java-versionen, och se till att göra det otillgängligt för webbläsare. Stort tack för hjälpen! :)

:ThumbsUp:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...