Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Nybegynneren

Safari startar inte efter senaste uppdatering

Rekommendera Poster

Hej,

jag gjorde senaste säkerhetsuppdateringen av Safari från app store och efter detta får jag inte alls igång Safari, det händer inget när jag klickar på ikonen i dock eller prövar att starta från programmappen. Det gick inte att hämta den gamla versionen från Time machine. jag har OS 10.11.6.

Jag är tacksam om ni har några tips!

Min I mac är från 2010, bör jag göra någon service/utrensning av gammat och installera om med senaste OS?

Jag har file vault aktiverat

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa en säker start. Håll nere skifttangenten vid omstart och logga in. Tar längre tid än vanligt. När du är inloggad, starta om datorn normalt igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I så fall: Starta om i Recoveryläget och installera om Mac OS X. Safari är integrerat med operativsystemet. Du håller nere kommando och R vid start. Men glöm inte att först ta backup på viktiga filer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, ska göra det.

Kanske läge att även installera Sierra?

I så fall efteråt, det går inte i Recoveryläget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är skillnaden på att starta om i recovery läge och installera om OS i förhållande till att ta hem senaste OS från Appstore direkt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är skillnaden på att starta om i recovery läge och installera om OS i förhållande till att ta hem senaste OS från Appstore direkt?

I Recoveryläget kan man bara installera samma Mac OS som redan är installerat på datorn. Undantaget är Internetåterställning av Mac OS, då installeras det Mac OS datorn levererades med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riktigt knepigt: Efter att Safari inte fungerat alls flera dagar efter senaste säkerhetsuppdatering fungerade det plötsligt idag!

Ris till Apples support: De tar inget ansvar när en av deras egna uppdateringar går snett om datorn är utanför garanti/apple care. Jag tycker att de borde ha en egen service för att ta hand om uppdateringsproblem så länge man har ett OS som stöds av Apple. På hemsidan förleds man att tro att man kan ta kontakt och få hjälp bara för att få veta att man inte får hjälp! Att söka på supportsidan upplever jag som rätt rörigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...