Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Netflix fungerar inte!


Linogr

Rekommendera Poster

När jag tittar på filmer eller serier på Netflix får jag gång på gång följande felmeddelande:

"Kontrollera att din skärm är HDCP-kompatibel och att den inte speglas med AirPlay"

 

Har kontrollerat så att Airplay är av och jag kollar endast på den inbyggda skärmen, ingen extern. Har Microsoft Silverlight installerat och trycker man där på "Programlagring" så finns Netflix med.

 

Vad är det för fel? Blir tokig på att man betalar för Netflix som inte fungerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Vad är det för fel? Blir tokig på att man betalar för Netflix som inte fungerar!

Det låter inte som att det är Netflix fel, så du behöver inte bli tokig på dem. :D

 

I övrigt behöver du inte Silverlight.

 

Hur går det om du inte kör extern skärm? Då funkar Netflix va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har kontrollerat så att Airplay är av och jag kollar endast på den inbyggda skärmen, ingen extern.

 

Det du skriver kan tolkas som att du har en extern skärm ansluten, men att Netflix-fönstret ligger på den inbyggda. Testa helt utan extern skärm, alltså ingen skärm, skärmkabel eller adapter ansluten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många spekulationer nu. Tala om istället vad det är för hårdvara du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittar på filmer eller serier på Netflix får jag gång på gång följande felmeddelande:

"Kontrollera att din skärm är HDCP-kompatibel och att den inte speglas med AirPlay"

 

Har kontrollerat så att Airplay är av och jag kollar endast på den inbyggda skärmen, ingen extern. Har Microsoft Silverlight installerat och trycker man där på "Programlagring" så finns Netflix med.

 

Vad är det för fel? Blir tokig på att man betalar för Netflix som inte fungerar!

 

Har samma problem. Tog en provmånad och kan inte köra Netflix via Airplay. Googlat men de lösningar jag hittat fungerade inte. Skiter i det om ingen har ett bra knep. Hade Netflix på prov för ett par år sedan med samma prylar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har samma problem. Tog en provmånad och kan inte köra Netflix via Airplay. Googlat men de lösningar jag hittat fungerade inte. Skiter i det om ingen har ett bra knep. Hade Netflix på prov för ett par år sedan med samma prylar utan problem.

Varför skulle det inte fungera via Airplay? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det inte fungera via Airplay? :huh:

 

Ja varför skulle det inte fungera via Airplay?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja varför skulle det inte fungera via Airplay?

:D

 

Det var det dummaste. :huh: Det kan ju inte vara en begränsning Netflix gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

 

Det var det dummaste. :huh: Det kan ju inte vara en begränsning Netflix gör.

 

Enligt nätet är det någon bugg. Men jag kommer inte runt den och orkar inte leta mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Enligt nätet är det någon bugg. Men jag kommer inte runt den och orkar inte leta mer.

Skumt! Jaja, får se om någon annan har svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar för mig från iOS 10.3.2,iOS 11 och från Sierra och High Sierra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör MBA 2011 med El Cap och ATV 2. Har funkat på allt jag slängt på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...