Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför engelsk text i inloggningsrutan i svenska macOS?

e-snobben

Rekommendera Poster

e-snobben

Som sagt, varför står det "Enter password" och inte "Skriv in lösenord" i inloggningsrutan i svenska macOS? Enda anledningen jag kommer på är att FBI-agenter inte kan svenska.

Redigerad av e-snobben
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som sagt, varför står det "Enter password" och inte "Skriv in lösenord" i inloggningsrutan i svenska macOS? Enda anledningen jag kommer på är att FBI-agenter inte kan svenska.

Ja, eller så kan det vara så enkelt att eftersom du inte är inloggad, kan inte systemet veta än att att din användare har valt svenska som språk. :)

Den gråa texten i såna input-rutor kallas “placeholder”, och är mer som hjälptext.

Länk till inlägg
e-snobben

Ja, eller så kan det vara så enkelt att eftersom du inte är inloggad, kan inte systemet veta än att att din användare har valt svenska som språk. :)

Den gråa texten i såna input-rutor kallas “placeholder”, och är mer som hjälptext.

Aha, ja det låter som en rimlig förklaring.

Länk till inlägg
Stefan Johansson'

Aha, ja det låter som en rimlig förklaring.

På min MacBook står det på svenska i alla fall. Fast jag kör oftast inte med lösenord,låser upp med klockan istället.

Länk till inlägg

På min MacBook står det på svenska i alla fall. Fast jag kör oftast inte med lösenord,låser upp med klockan istället.

Fast då menar du inte inloggningen vid uppstart, utan bara då skärmen är låst?

Länk till inlägg
Stefan Johansson'

Fast då menar du inte inloggningen vid uppstart, utan bara då skärmen är låst?

Vid uppstart klickar jag på ikonen med mitt namn,och sen går resten automatiskt. När skärmen bara är låst,loggas jag in så fort jag fäller upp skärmen,går helt av sig självt.

Länk till inlägg

Vid uppstart klickar jag på ikonen med mitt namn,och sen går resten automatiskt. När skärmen bara är låst,loggas jag in så fort jag fäller upp skärmen,går helt av sig självt.

Ja, det är där vid första, och då man har namn/lösenordsfälten som det kommer (inte ikon). Du har en annan lösning/inställning. :) Så, det beror lite på hurman har det inställt, t ex:

post-64246-0-84507400-1501856854_thumb.png

post-64246-0-07160300-1501856862.png

Länk till inlägg
Stefan Johansson'

Ja, det är där vid första, och då man har namn/lösenordsfälten som det kommer (inte ikon). Du har en annan lösning/inställning. :) Så, det beror lite på hurman har det inställt, t ex:

attachicon.gifsysprefs_sec_login.png

attachicon.gifsysprefs_ug_login.png

Okej,är väl min inställning då. Eftersom jag kör med inloggning via handoff och Apple watch är det kanske lite annorlunda i mitt fall.
Länk till inlägg

Okej,är väl min inställning då. Eftersom jag kör med inloggning via handoff och Apple watch är det kanske lite annorlunda i mitt fall.

Jaha, tyckte du skrev med “ikoner”. Ja, det är bara närman han namn-och lösenordsfält som man skriver i.

Länk till inlägg
Stefan Johansson'

Jaha, tyckte du skrev med “ikoner”. Ja, det är bara närman han namn-och lösenordsfält som man skriver i.

Är faktiskt,vid uppstart två bilder,en med mitt namn,och en för gästinloggning.

Klickar jag på min,så drar resten igång av sig självt,men som sagt,är väl nån inställning.

Länk till inlägg
Ollie Williams

Kan det bero på om Filevault är aktiverat eller ej?

Jag har för övrigt ett antal elektroniska produkter i min ägo som trots svensk layout har on/off på strömbrytaren. Jag har med åren lyckats få det att funka ändå.

Redigerad av Ollie Williams
Länk till inlägg

Kan du bero på om Filevault är aktiverat eller ej?

Jag har för övrigt ett antal elektroniska produkter i min ägo som trots svensk layout har on/off på strömbrytaren. Jag har med åren lyckats få det att funka ändå.

:D

Redigerad av iEricF
Länk till inlägg
Stefan Johansson'

Kan det bero på om Filevault är aktiverat eller ej?

Ingen aning,och i vilket fall som helst har det kanske inte sååå stor betydelse.
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...