Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att hämta bilder från iCloud till iMac


Johaksson

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har precis köpt en iMac och vill få ner alla bilder jag har på iCloud till programmet Bilder i iMacen så klart.

 

Men det händer ingenting? Den bara står och tuggar, det står "Hämtar 17656 objekt" hela tiden, det minskar inte.

Försöker jag titta på nån bild så laddar den där cirkeln 25% sen bara stannar det.

 

Nån som har nån idé?

 

 

post-78222-0-46306500-1501836325_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon nätverkstrafik att tala om (till iMacen)? För i så fall kan du väl bara låta den stå över natten och se om du får ner dina bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon nätverkstrafik att tala om (till iMacen)? För i så fall kan du väl bara låta den stå över natten och se om du får ner dina bilder.

Hur kontrollerar jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ser dött ut?

Ja, tyvärr.

Testa att starta om Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tyvärr.

Testa att starta om Macen.

 

Hjälpte tyvärr inte :(

 

Ingen annan idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av iCloud Bildbiblioteket,starta om datorn,sätt på det igen.

Inte mycket mer man kan göra. För mig så tog det en hel natt innan det var klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft det igång hela natten nu, fått ner 100 bilder typ...

 

Helt otroligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för uppkoppling? Finns det andra prylar som delar uppkopplingen / använder samma internet som du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för uppkoppling? Finns det andra prylar som delar uppkopplingen / använder samma internet som du?

 

Jag har 15Mbit/s ner enligt bredbandkollen.

 

Det verkar som att den slutar ladda ner bilder så fort skärmsläckaren går in, jag har ju såklart valt att datorn inte ska gå in i viloläge som annars är satt på 15 minuter.

 

Jag ser ju nu att "Sätt hårddiskarna i viloläge när det är möjligt" är ikryssad. Kan det vara det som är problemet?

Jag tänker mig ju att om man håller på att ladda ner något så ska väl inte diskarna gå i viloläge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, diskvilan är inte problemet.

 

Det verkar, som du själv skriver, som om det är skärmsläckaren. Notera att det inte är samma sak som att sätta skärmen i vila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara 15Mbit så kommer det ta tid. Jag har 100Mbit och det tog som sagt en hel natt och jag har 13000 bilder.

Tror inte att Bilder utnyttjar hela bandbredden för att ladda ner bilderna. Verkar då inte så när jag tittad på nätverksaktiviteten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, diskvilan är inte problemet.

 

Det verkar, som du själv skriver, som om det är skärmsläckaren. Notera att det inte är samma sak som att sätta skärmen i vila.

 

Jag får testa att ta bort skärmsläckaren med då...

 

Jag ser ju nu att jag har fått ner fler bilder nu när jag suttit och skrivit här än vad jag har fått på hela natten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara 15Mbit så kommer det ta tid. Jag har 100Mbit och det tog som sagt en hel natt och jag har 13000 bilder.

Tror inte att Bilder utnyttjar hela bandbredden för att ladda ner bilderna. Verkar då inte så när jag tittad på nätverksaktiviteten

 

Så tänkte jag med först, men med tanke på som jag skrev här över så har bilder laddat ner ca 300 bilder nu på 30 min...

 

Så fortsätter det så här så har jag inget problem längre...

Men att den inte laddat ner under natten verkar ju konstigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...