Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Störande problem med internetdelning, mobilt


hottuna

Rekommendera Poster

Kanske ett i-landsproblem, men Apple som jag gillar borde ha sett detta problem.

När jag är i min stuga i fjällen med bara mobil mottagning vill jag dela ut den till min iPad.

Det går bra, men varje gång min iPhone eller iPad går i sömnläge måste jag reconecta, och det innebär att slå av och på internetdelning på iPhonen och slå av och på internetdelning på iPad, och efter ett tag hittar dom varann igen.

Har förundrats över detta problem några år, borde inte samma enheter hitta varndra igen inom samma område och tidpunkt?!

Väldigt irriterande att behöva dela ut internet igen, och avsluta och starta internetdelning på båda enheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Kanske ett i-landsproblem, men Apple som jag gillar borde ha sett detta problem.

När jag är i min stuga i fjällen med bara mobil mottagning vill jag dela ut den till min iPad.

Det går bra, men varje gång min iPhone eller iPad går i sömnläge måste jag reconecta, och det innebär att slå av och på internetdelning på iPhonen och slå av och på internetdelning på iPad, och efter ett tag hittar dom varann igen.

Har förundrats över detta problem några år, borde inte samma enheter hitta varndra igen inom samma område och tidpunkt?!

Väldigt irriterande att behöva dela ut internet igen, och avsluta och starta internetdelning på båda enheterna.

Brukar oftast hjälpa att bara vänta 30 sekunder ungefär.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, det funkar inte. Om jag inte använder ipaden eller iPhonen på några minuter så enheterna går i sovläge så måste jag ansluta igen.

Lite störande att behöva connecta igen. Vill jag surfa igen på paddan måste jag slå av internetdelning på mobilen, slå av wi-fi på ipaden, slå på båda igen, vänta lite, och förhoppningsvis funkar det, ibland får jag göra om det.

Ett i-lands problem, men väldigt störande.

/Hans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att internetdelningen slås av efter en viss tids inaktivitet är fullständigt normalt.

 

Du ska inte behöva hålla på att stänga av och på internetdelningen hela tiden för att kunna ansluta. Är du inloggad med samma Apple-ID på bägge enheterna,bluetooth och wifi påslaget ska det det räcka att du med din iPad går in i wifi och väljer din telefon.

 

Läs mer här: Instant Hotspot. https://support.apple.com/sv-se/HT204681

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Att internetdelningen slås av efter en viss tids inaktivitet är fullständigt normalt.

 

Du ska inte behöva hålla på att stänga av och på internetdelningen hela tiden för att kunna ansluta. Är du inloggad med samma Apple-ID på bägge enheterna,bluetooth och wifi påslaget ska det det räcka att du med din iPad går in i wifi och väljer din telefon.

 

Läs mer här: Instant Hotspot. https://support.apple.com/sv-se/HT204681

Enligt mina egna omfattande erfarenheter på området,så slår telefonen ALDRIG ifrån internetdelning av sig själv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mina egna omfattande erfarenheter på området,så slår telefonen ALDRIG ifrån internetdelning av sig själv.

 

 

Och hur ska jag kunna argumentera emot dina omfattande erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...