Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Urtavlan har lossnat


gunillawahlin
 Share

Rekommendera Poster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Även MacBooks (ALLA modeller) kan få svullna batterier.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
2019-05-28 på 14:00, burncreek säger:

Skakar liv i den här gamla tråden då detta hände min Apple Watch, allra första modellen (det står 7000 series aluminum på baksidan) idag. Jag kände hur klockan ”knackade” då och då, men blev förbryllad då inget meddelande eller något dykt upp. Lite senare när jag vrider armen för att kolla tiden ser jag hur skärmen lossnat och endast hänger i flatkabeln. Oj? ?

 

Hade ingen susning om att detta kunde hända. Nu är saken den att jag ärligen fått klockan i present av en mycket god vän (tillika Apple-fan) för flera år sedan och originalkvittot icke längre står att finna. Han hade dessutom beställt klockan från utlandet.

 

Är det någon vänlig själ som har något nytt utöver det ovanstående att tillföra i tråden? Är det utbytesenhet som gäller? Eller går det att fixa på annat sätt och i så fall HUR? (Hustrun föreslog silvertejp...) ?

Samma hände min första AppleWatch 7000 igår. Hade donerat den till grannen för ett år sedan. Han var snopen. Tipsade honom om en liten nyöppnad verkstad i Citygross vid Kungens kurva (Stockholm). Han var där imorse. 30 minuter senare var klockan klar. Nytt lim och funktionstest 100kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
2019-06-02 på 20:47, SirKnasen säger:

Gå tillbaka till m Store i Luleå och be teknikern läsa artikel OP2040 och återkomma med ett korrekt kostnadsförslag för utbyte av klockan till "battery-only price" 

Gissningsvis runt 1200Kr. Nästan i dyraste laget att kosta på en serie 1 kan jag tycka.

Härregu, att återkoppla till den här tråden har helt fallit bort ur mitt medvetande – förlåt mig!
Jag gjorde exakt som du rådde mig, SirKnasen, och se på fan: Nu blev kostnadsförslaget ett helt annat – 1465 kr. För de pengarna fick jag en flång ny utbytesenhet som jag förärade till hustrun, som upplevt sin 38mm-boett som för liten. Yngsta barnet tog sedan över hennes.

Gjorde jag rätt eller fel? Hade det varit smartare att bara fixa en ny infästning av displayen istället för att byta ut hela enheten? Ptja. Inte vet jag. Den gamla klockan såg rätt sliten ut, så därtillvida var det väl okej. Ett stort tack till dig för ditt värdefulla råd, SirKnasen! *hatten av*

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...