Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Urtavlan har lossnat


gunillawahlin
 Share

Rekommendera Poster

Stefan Johansson'

Limmet till displayen,lämna in till Apples servicefolk. Antingen limmar dom tillbaka den,eller byter ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteriet kan ha svällt som gör att displayen separerar från chassit. Ser batteriet ut att vara svällt? Det finns ett förlängt kvalitetsprogram för detta. Ta klockan till en service provider för felsökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gunillawahlin

Limmet till displayen,lämna in till Apples servicefolk. Antingen limmar dom tillbaka den,eller byter ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gunillawahlin

Limmet till displayen,lämna in till Apples servicefolk. Antingen limmar dom tillbaka den,eller byter ut den.

 

Limmet till displayen,lämna in till Apples servicefolk. Antingen limmar dom tillbaka den,eller byter ut den.

 

Limmet till displayen,lämna in till Apples servicefolk. Antingen limmar dom tillbaka den,eller byter ut den.

Tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gunillawahlin

 

Limmet till displayen,lämna in till Apples servicefolk. Antingen limmar dom tillbaka den,eller byter ut den.

Batteriet kan ha svällt som gör att displayen separerar från chassit. Ser batteriet ut att vara svällt? Det finns ett förlängt kvalitetsprogram för detta. Ta klockan till en service provider för felsökning.

Tack för svar. Jag har nu kontaktat Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Tack för svar. Jag har nu kontaktat Apple.

Gött...lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Samma har hänt på min Apple no1. Lämnade den till apple som inte vill laga/byta ut den på garanti då jag inte hittar originalkvittot. Har fått prisförslag på 2850:- för en utbytesenhet men det känns inte så lockande. Skärmen har lossnat, batteriet hade inte svält upp så jag tänkte de kunde klistra ihop den på goodwill men så funkar inte Apple tyvärr. 

 

Får lösa det på annat sätt istället. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Skakar liv i den här gamla tråden då detta hände min Apple Watch, allra första modellen (det står 7000 series aluminum på baksidan) idag. Jag kände hur klockan ”knackade” då och då, men blev förbryllad då inget meddelande eller något dykt upp. Lite senare när jag vrider armen för att kolla tiden ser jag hur skärmen lossnat och endast hänger i flatkabeln. Oj? ?

 

Hade ingen susning om att detta kunde hända. Nu är saken den att jag ärligen fått klockan i present av en mycket god vän (tillika Apple-fan) för flera år sedan och originalkvittot icke längre står att finna. Han hade dessutom beställt klockan från utlandet.

 

Är det någon vänlig själ som har något nytt utöver det ovanstående att tillföra i tråden? Är det utbytesenhet som gäller? Eller går det att fixa på annat sätt och i så fall HUR? (Hustrun föreslog silvertejp...) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissningsvis är din klocka äldre än tre år vilket är vad Apple förlängt garantin till för detta problem.

Har tre år passerat och svällt batteri är orsaken kan jag läsa att klockan byts ut för batteriservicepris, drygt 1000:- hos Apple själva och gissningvis drygt 1200Kr hos Apple Service Providers.

 

Om du skickar serienumret i ett PM så kan jag kolla förmodat inköpsdatum i Apples system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lägesuppdatering:

Stegade in hos Apple Premium Service Providern M store i Luleå och lade fram klockan på disken. Det kunde raskt konstateras att batteriet svällt och därmed tryckt loss displayen. 325 kr kostade det enkla konstaterandet mig. Att försöka laga den var det inte tal om, nejnej, utan kostnadsförslag för utbytesenhet (dvs en likadan, refurbished får man anta, Silver Aluminum, 42mm, Apple Watch Sport 1st gen) angavs till 2740 kr! :tappahakan:

 

What the bloody hell, liksom! Finns inte på kartan att undertecknad betalar sådana pengar för det. Tack vare Prisjakt har jag idag istället beställt en Apple Watch Series 3 i rostfritt stål, med GPS + 4G, för det facila priset av 2505 kr. Det vill säga dryga 200 kr mindre än utbyte av min urmodiga gen 1:a.

 

Mina planer för den trasiga (men fungerande) klockan består helt rått i att med lämpliga mängder kontaktlim fästa urtavlan och förära det hela till någon av sönerna, så får den väl gå så länge den går, så att säga...

Redigerad av burncreek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte idag att detta hänt min iwatch gen 1 som jag gav till dottern. Den är inköpt för 3,5år sedan tyvärr men tror ni man kan limma själv lite? Den fungerar ju som vanligt bara att skärmen inte går att ploppa dit. Känns inte som att man vill lägga ut stora summor på en gammal klocka som hon knappt använder alla funktioner på ändå. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bedrövligt dåligt. Apple borde inte gett sig in i klockbranschen överhuvudtaget när de levererar rent skräp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Bedrövligt dåligt. Apple borde inte gett sig in i klockbranschen överhuvudtaget när de levererar rent skräp. 

"En svala gör ingen sommar"

Även Apple drabbas av fabrikationsfel och designfel, ingen är ofelbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Gå tillbaka till m Store i Luleå och be teknikern läsa artikel OP2040 och återkomma med ett korrekt kostnadsförslag för utbyte av klockan till "battery-only price" 

Gissningsvis runt 1200Kr. Nästan i dyraste laget att kosta på en serie 1 kan jag tycka.

Redigerad av SirKnasen
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Bedrövligt dåligt. Apple borde inte gett sig in i klockbranschen överhuvudtaget när de levererar rent skräp."

 

Så det gäller alla tillverkare när deras produkter går sönder också? 

Min bil gick sönder för några veckor sen. Dömer jag ut hela företaget pga det? Nej jag har lite sans och balans. Testa du också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappen71. Nej jag dömer inte ut företaget alls. Men dessa ”klockor” verkar vara uruselt designade med tanke på vad jag läst här i forumet. 

Tråkigt med din bil!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är exakt vad du gör. Du har läst om några som fått problem och då är designen urusel. Du generaliserar det grövsta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple sålde 22 500 000 Apple Watch förra året . Vore tusan konstigt om inte någon skulle råka ut för svällande batteri tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu drog du slutsaten av vad som skrevs här. Inte vad du tror. Spelar egentligen ingen roll om det är 10000 som har problem.

Med tanke på hur många miljoner dom sålt så felfrekvensen väldigt väldigt låg. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Men dessa ”klockor” verkar vara uruselt designade med tanke på vad jag läst här i forumet. 

Hur många individer här på forumet är det som har problem med designen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många iPhone har svällande batterier?

I princip inga, och det säljs ofantligt fler iPhone än dessa klockor. 

Så klockorna är designade fel eller felbyggda eller har dåliga batteeier. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

I princip inga

 

Testa att Googla så kommer du se att det händer med iPhone också.

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=iphone+swollen+battery+replacement&ie=UTF-8&oe=UTF-8

 

Handlar om typen av batteri som används och alla produkter som använder detta batteri kan råka ut för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...