Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bekräftat: Apple Pay kommer till Sverige


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

 

Skulle säga att det är svårare att förutsäga när telefonen behöver laddas än när när bilen behöver tankas. Och att det generellt sett är smidigare att tanka bilen under ett pågående äventyr än att ladda telefonen.

 

 

220v uttag finns nästan var som helst så det håller jag inte med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

 

 

220v uttag finns nästan var som helst så det håller jag inte med om.

 

I bilen och utmed vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I bilen och utmed vägen?

 

 

Men jösses letar ni bara efter extrema scenarion eller?

Du kan ladda telefonen i bilen. Har du råd med billladdare?

Detta är ett ickeproblem,lika stort problem som att glömma plånboken hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

220v uttag finns nästan var som helst så det håller jag inte med om.

 

Med tanke på att jag inte går runt med mer än nödvändigt i plånboken så går jag inte heller runt med en stor laddare i fickan i onödan.

Sedan tar det kanske 5 minuter att "fulladda" en bensinbil, utan att man släpar runt på egen "laddare". Det tar än så länge lite längre tid för en telefon.

 

Men med ökad trådlös laddning (som kan innebära automatisk/omedveten laddning om man lägger ifrån sig luren) och med mer krav på att telefonen ska gå att använda för betalning mm så kommer antagligen tillgången på laddning ute på stan att förbättras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Med tanke på att jag inte går runt med mer än nödvändigt i plånboken så går jag inte heller runt med en stor laddare i fickan i onödan.

Sedan tar det kanske 5 minuter att "fulladda" en bensinbil, utan att man släpar runt på egen "laddare". Det tar än så länge lite längre tid för en telefon.

 

Men med ökad trådlös laddning (som kan innebära automatisk/omedveten laddning om man lägger ifrån sig luren) och med mer krav på att telefonen ska gå att använda för betalning mm så kommer antagligen tillgången på laddning ute på stan att förbättras.

 

 

Som sagt letar man efter situationer så kommer man hitta dom men i verkligheten när mobilbetalning slagit igenom är detta ett ickeproblem.

Ett lika stort problem som att man glömt plånboken hemma.

Men med den stora skillnaden att man kan i affären eller i köpcenter kan ladda sin telefon och betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

ApplePay fungerar på:

ClasOhlsson

Deischman

 

Som betalning är det enligt mig snabbare än att använda traditionellt bankkort med kod.

Håll fram telefonen mot terminalen med fingret på Touch-ID.

Klart! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...