Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Måste man ha ett mobilabonnemang?


Maria1
 Share

Rekommendera Poster

Stefan Johansson'

Enda anledningen att ha antivirusprogram på Mac:en är för att skydda Windows användare så man inte sprider vidare virus som kan infektera dom.

 

Antivirus behövs inte på en iOS-enhet.

 

Kan väl till största delen hålla med,men om man laddar ned tredjepartsprogram,dvs program från andra källor än macappstore,så finns faktiskt en viss risk. När det. gäller iOS,så har i alla fall inte jag sett något som tyder på att det behövs för virusskyddets del,men i min säkerhetslösning ingår inte bara antivirus,finns också spamfilter och möjlighet att blockera utvalda webbsidor efter eget tycke. Eftersom det ändå ingick i priset,så varför inte installera på alla enheter?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl till största delen hålla med,men om man laddar ned tredjepartsprogram,dvs program från andra källor än macappstore,så finns faktiskt en viss risk.

 

 

För det första så måste du lära dig skillnaden mellan virus och trojaner.

Trojaner är något som utger sig för att vara ett känt program eller ett känt program som är infekterat med en trojan. Dvs DU måste aktivt välja att installera det.

Inte alls som men virus till Windows som kan starta sig själv och sprida sig vidare.

 

det. gäller iOS,så har i alla fall inte jag sett något som tyder på att det behövs för virusskyddets del,men i min säkerhetslösning ingår inte bara antivirus,finns också spamfilter och möjlighet att blockera utvalda webbsidor efter eget tycke. Eftersom det ändå ingick i priset,så varför inte installera på alla enheter?

 

Nej jag ser ingen ide med att installera ett program som i det stora hela skyddar mot något som inte finns. Bara för att man får något gratis behöver man inte installera det.

Det enda jag kan rekommendera är Adblockers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

För det första så måste du lära dig skillnaden mellan virus och trojaner.

Trojaner är något som utger sig för att vara ett känt program eller ett känt program som är infekterat med en trojan. Dvs DU måste aktivt välja att installera det.

Inte alls som men virus till Windows som kan starta sig själv och sprida sig vidare.

 

 

Nej jag ser ingen ide med att installera ett program som i det stora hela skyddar mot något som inte finns. Bara för att man får något gratis behöver man inte installera det.

Det enda jag kan rekommendera är Adblockers.

Då ska jag söka efter adblocker och installera på min platta.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan jag tipsa om tre styckeri.

 

1Blocker

Adguard

Crystal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

För det första så måste du lära dig skillnaden mellan virus och trojaner.

Trojaner är något som utger sig för att vara ett känt program eller ett känt program som är infekterat med en trojan. Dvs DU måste aktivt välja att installera det.

Inte alls som men virus till Windows som kan starta sig själv och sprida sig vidare.

 

 

 

Nej jag ser ingen ide med att installera ett program som i det stora hela skyddar mot något som inte finns. Bara för att man får något gratis behöver man inte installera det.

Det enda jag kan rekommendera är Adblockers.

 

Jag vet skillnaden på virus och trojaner. Adblocker är bra mot stammade webbsidor,jag ville ha nåt som filtrerade e-posten också.

Eftersom diverse idiotmail från skumma avsändare minskade med 90 procent ungefär,så antar jag att det faktiskt gör nån sorts nytta. Eftersom jag förutom äppledatorn har ett par gamla windowsburkar också,och ändå behövde nåt till dessa,valde jag en totallösning till alltihop,istället för en drös med olika program som måste ställas in var för sig på olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

För det första så måste du lära dig skillnaden mellan virus och trojaner.

Trojaner är något som utger sig för att vara ett känt program eller ett känt program som är infekterat med en trojan. Dvs DU måste aktivt välja att installera det.

Inte alls som men virus till Windows som kan starta sig själv och sprida sig vidare.

 

 

Nej jag ser ingen ide med att installera ett program som i det stora hela skyddar mot något som inte finns. Bara för att man får något gratis behöver man inte installera det.

Det enda jag kan rekommendera är Adblockers.

 

Om man ska vara petiga beskriver väl det fetmarkerade en mask, inte ett virus?

 

För övrigt är virus ett jäkla bra samlingsnamn på diverse fulkod till datorer. Jag har aldrig hört talas om avmaskningsprogram eller antitrojanprogram.

Ordet malware verkar inte vara någon´n hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om man ska vara petiga beskriver väl det fetmarkerade en mask, inte ett virus?

 

För övrigt är virus ett jäkla bra samlingsnamn på diverse fulkod till datorer. Jag har aldrig hört talas om avmaskningsprogram eller antitrojanprogram.

Ordet malware verkar inte vara någon´n hit.

 

¨Ja men ibland måste man förenkla för att folk ska förstå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

¨Ja men ibland måste man förenkla för att folk ska förstå :)

 

Visst är det så. Själv tycker jag att "virus", med den vida och luddiga betydelsen "generell elak kod" är en utmärkt benämning i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:whistling:

 

post-113-0-54210600-1501912676_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'
Javisst,och vilket intresse skulle i så fall GRU,FSB,NSA,CIA och GCHQ ha för vanliga svenska medborgare? En operation i den stilen skulle mycket väl vara möjlig,men främmande staters underrättelsetjänster ägnar sig,precis som FRA och MUST inte åt att lägga resurser på att samla in en bazillion uppgifter som dom aldrig får någon nytta av. Visst,hackade telefoner skulle av misstag kunna hamna hos enskilda privatpersoner av misstag,men när Jack eller Igor som sitter i nåt bergrum och lyssnar upptäcker att det är nån tonårstjej,och inte en militär,politiker eller annan intressant person som har telefonen,så lär dom väl sluta lyssna på just den luren.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Alltså de flesta idag kör ju abonnemang med mobil men jag räknade lite på det där och men kontantkort och en "näst senast" mobil så blir det billigare. Jag kör just nu kontantkort och iphone 6s, funkar bra.

Mobilen kostade 3k och betalar 149kr/mån för samtal och surf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...