Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Måste man ha ett mobilabonnemang?


Maria1

Rekommendera Poster

Stefan Johansson'

Installera Android appar på en iPad? :huh:

Säger detsamma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Säger detsamma....

Det ser ut att funka men de blir inte installerade... Det står installed när man har "installerat" dem ... :-O Prova själv... :D

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut att funka men de blir inte installerade...

Det är för att det är program till Android och inte till iPad. Program till iPad hittar du i iTunes och loggar in på iTunes Store - så finns de där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för att det är program till Android och inte till iPad. Program till iPad hittar du i iTunes och loggar in på iTunes Store - så finns de där.

Jo jag vet att många har sagt att det inte funkar men jag ville prova iallafall... De finns ju de som säger att man måste ha ett mobilabonnemang för att ha en ipad och kunna ladda ner appar också.... Och det stämmer ju inte...

vilket skulle bevisas...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet att många har sagt att det inte funkar men jag ville prova iallafall...

Nej, det funkar aldrig. Är 2 helt olika operativsystem. Android resp iOS.

 

De finns ju de som säger att man måste ha ett mobilabonnemang för att ha en ipad och kunna ladda ner appar också.... Och det stämmer ju inte...

vilket skulle bevisas...

/Maria

Både ja och nej. Fram för allt måste du ha internetuppkoppling. Det får du via abonnemanget, &/el via Wi-Fi. En del iPad har bara ett Wi-Fi-alternativ - då är det bara det som gäller. Och sen måste du såklart ha ett konto med ett Apple ID till iTunes Store, så du kan logga in där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Jo jag vet att många har sagt att det inte funkar men jag ville prova iallafall... De finns ju de som säger att man måste ha ett mobilabonnemang för att ha en ipad och kunna ladda ner appar också.... Och det stämmer ju inte...

vilket skulle bevisas...

/Maria

Vad som behövs är en internetuppkoppling och ett Apple-konto,inget annat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som behövs är en internetuppkoppling och ett Apple-konto,inget annat.

Jag har internetuppkopppling och Apple-konto :ThumbsUp::ThumbsUp:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har internetuppkopppling och Apple-konto :ThumbsUp::ThumbsUp:

/Maria

 

 

Så använd AppStore så kommer du få fungerande appar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Så använd AppStore så kommer du få fungerande appar

Just det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Så använd AppStore så kommer du få fungerande appar

Jag använder appstore och många av apparna är gratis.... det var ju tur att jag inte köpte ett presentkort på itunes för mer är 150 kronor.

/Maria

post-79526-0-71562600-1501863979_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder appstore och många av apparna är gratis.... det var ju tur att jag inte köpte ett presentkort på itunes för mer är 150 kronor.

/Maria

 

 

Varför lägger du in en bild på Google Play för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Varför lägger du in en bild på Google Play för?

Därför det var därifrån jag hämtade appan... den blev nog inte installerad... Men jag har ett antivirusprogram iallafall.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför det var därifrån jag hämtade appan... den blev nog inte installerad... Men jag har ett antivirusprogram iallafall.

/Maria

 

 

Du har inte hämtat någon app,du har inte installerat någon app.

För Android appar är inte kompatibla med iOS

Och ett virusprogram till din iPad behöver du verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Nu kan jag hämta appar .. :galetglad: . Den var gratis :) Det var tur att jag inte köpte ett så dyrt presentkort på itunes... Det finns många bra gratisappar... Det är bara att söka på free appps eller nåt sånt... Plattan är på laddning så jag kan inte kolla det exakta sökordet nu...

/Maria

Spelar ingen roll om den är på laddning,går att använda den med laddaren inkopplad också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Du har inte hämtat någon app,du har inte installerat någon app.

För Android appar är inte kompatibla med iOS

Och ett virusprogram till din iPad behöver du verkligen inte.

Virusprogram är för det mesta meningslösa,ja,men om man regelbundet besöker de skummare delarna av internet kanske det behövs.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Därför det var därifrån jag hämtade appan... den blev nog inte installerad... Men jag har ett antivirusprogram iallafall.

/Maria

Du lär knappast kunna installera ett dugg från Google play på en ipad.

Är lika dumt att försöka som att hälla bensin i en dieselmotor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virusprogram är för det mesta meningslösa,ja,men om man regelbundet besöker de skummare delarna av internet kanske det behövs.

 

Nej inte alls. Detta har jag fått höra ända sen jag skaffade min första iPhone och än har inget virus rapporterats.

 

https://www.lifewire.com/does-ipad-virus-exist-1994321

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Du har inte hämtat någon app,du har inte installerat någon app.

För Android appar är inte kompatibla med iOS

Och ett virusprogram till din iPad behöver du verkligen inte.

Nej virusprogram skulle jag aldrig ladda ner.... Jag tycker det är bättre med Antivirusprogram :) . Men här kommer bevis på att jag tänker ladda ner ett program för Ipad...

/Maria

post-79526-0-76386100-1501867381_thumb.png

post-79526-0-96242900-1501867691_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Nej virusprogram skulle jag aldrig ladda ner.... Jag tycker det är bättre med Antivirusprogram :) . Men här kommer bevis på att jag tänker ladda ner ett program för Ipad...

/Maria

Visst...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej inte alls. Detta har jag fått höra ända sen jag skaffade min första iPhone och än har inget virus rapporterats.

 

https://www.lifewire.com/does-ipad-virus-exist-1994321

 

 

Nej inte alls. Detta har jag fått höra ända sen jag skaffade min första iPhone och än har inget virus rapporterats.

 

https://www.lifewire.com/does-ipad-virus-exist-1994321

 

 

Nej inte alls. Detta har jag fått höra ända sen jag skaffade min första iPhone och än har inget virus rapporterats.

 

https://www.lifewire.com/does-ipad-virus-exist-1994321

Ja virusprogram är för det mesta meningslösa men det finns virusprogram som t.e.x. raderar ipad och även mobiltelefoner eller kopierar sej själv till alla i ens adressbok och skriver dumma meddelanden på skärmen.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja virusprogram är för det mesta meningslösa men det finns virusprogram som t.e.x. raderar ipad och även mobiltelefoner eller kopierar sej själv till alla i ens adressbok och skriver dumma meddelanden på skärmen.

/Maria

Inte alls. Det är någon som har lurat i dig det.

Inget som finns till iOS. Android kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Inte alls. Det är någon som har lurat i dig det.

Säger inte emot i så fall. Har själv ingen större användning för det på ipaden,men tog med den och telefonen på samma antivirusskydd som datorerna,kostade inget extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls. Det är någon som har lurat i dig det.

Inget som finns till iOS. Android kanske.

I så fall är virusprogram nånting som nästan bara drabbar windows. Jag har fått flera virusprogram på min Windows dator sen jag började surfa med Windows. Om man inte surfar med Windows då får man nästan inga virusprogram.

Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

I så fall är virusprogram nånting som nästan bara drabbar windows. Jag har fått flera virusprogram på min Windows dator sen jag började surfa med Windows. Om man inte surfar med Windows då får man nästan inga virusprogram.

Maria

Windows-datorer är inte samma sak som ipad och iPhone. För normala användare behövs inget virusskydd till iOS-enheter. Har man en Mac,så kan det ibland vara bra med skydd.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows-datorer är inte samma sak som ipad och iPhone. För normala användare behövs inget virusskydd till iOS-enheter. Har man en Mac,så kan det ibland vara bra med skydd.

 

 

Enda anledningen att ha antivirusprogram på Mac:en är för att skydda Windows användare så man inte sprider vidare virus som kan infektera dom.

 

Antivirus behövs inte på en iOS-enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...