Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Linux laptop, med PowerPC


xeric

Rekommendera Poster

This Project is Going to Create Linux Laptops … Based on PowerPC

- - -

Ett rätt intressant projekt, som kan vara värt att hålla ett öga på. Nu handlar det om en ny laptop som skall köra Linux, men med tanke på att de tänker använda PowerPC, kan det vara intressant att se vad de tänker att ha för system på det - då det är något som skulle kunna passa våra äldre datorer och köra på det. Stödet för PPC i olika Linux-distributioner är väl lite si och så med som oftast. T ex Debian har bra stöd, men fr o m Debian 9 så är det bara PPC64. så, kul med en ev blivande distribution som har aktiv utveckling av distribution för PPC. :crossfingers::yeahbaby:

Det kan komma att göra att åtminstone våra G5'or, och alla iMac's med G5 i, får ett litet ökat värde igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det kan komma att göra att åtminstone våra G5'or, och alla iMac's med G5 i, får ett litet ökat värde igen.

Hur menar du nu? Att G5-processorer skulle få ökat värde kan jag förstå. Men varför skulle bara iMac G5 få ökat värde, men varken PowerMac G5 eller XServe G5? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? Att G5-processorer skulle få ökat värde kan jag förstå.

Ja, precis... iMac som specifikt modell vara bara ett exempel. Med G5'or rent allm syftade jag mest på PowerMac'en. Xserve är det nog få som har en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...